Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Hei

Med sjøen rett i mot er det ingen problem, jeg trenger ikke flaskeholder på flybridge da. :nonod:

Med sjøen på tvers eller aktenfor gjelder følgende retningslinjer:

1. Støtteseil oppe.

2. Full gass.

3. Fulle tanker og "ferielastet".

Det værste er vindstille og passerende båter på "hæla".

Mye hekkbølger og ingen virkning av støtteseil.

Da trengs falskeholder, og den er montert. :yesnod:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Eneste Trawler vi observerte på Gøteborgmessa i år var denne. Jeg vet ikke hva medlemmene her på BP synes om skrogfargen?

 

trawler4baatmesse.jpg

 

Utsikten fra overdekk er upåklagelig:

 

 

trawler3baatmesse.jpg

 

Likeledes fra styreposisjon nede:

 

trawler2baatmesse.jpg

 

 

Personlig synes jeg at det var litt for mange trapprtrinn å forholde seg til:

 

trawlerbaatmesse.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er det slik den ser ut med Volvo-instrumentering. Jeg fikk tilbud om å installere 2 Volvo D6, men det ble med 2 Yanmarer som har gått feilfritt i 280 timer. Antar at bildet nylig er tatt på messa i Bergen av en båt som var seilt dit fra Stavanger. Det er ca 10 stk av den i Norge nå og visstnok 6 i bestilling. Det er alt verftet klarer å levere til Norge. Storebror er visstnok bare produsert i ett eksemplar med 3 års leveringstid. Men den er for stor for oss.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes den ligner på en Clipper med enkel motorinstalasjon. Lurer på hvorfor det er to skjermer på styreposisjon nede. VHF er trolig høyrere oppe. Mye fint og gedigent treverk. Jeg syntes tidligere at sprossene var så pass tykke mellom vinduene at sikten ble noe redusert forover. Men dette er sikkert en vanesak. Lurer på hvorledes ettersalgsmarkedet er for denne båten. Jeg vurderte engang å kjøpe båten men fikk bl.a. for lite informasjon om manøvreringsegenskapene. Hvor stor er denne trawleren?

Link to post
Share on other sites

Det er en Clipper 40+4 som de kaller den med en enkel Cummins installasjon... Ettermarkedet er ikke så lett å si noe om siden det vel ikke er solgt så mange av dem i Norge ennå.. Det ligger vel en Clipper 34 for salg til 1,9 som ikke er solgt, har ligget for salg en stund

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

 

Det er helt riktig. Dette er BÅTEN.

 

Desverre er tidspunktet feil. Jeg trenger en større båtplass.

Jeg var ombord i denne i Strømstad i sommer. Jeg likte båten og ikke minst eierne. Det siste betyr endel for meg når jeg skal handle.

Jeg skulle mer enn gjerne handlet denne. Prisen er litt for høy også.

 

 

:headbang::headbang::headbang:

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...