Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Juni-2007 nummeret av Passagemaker hadde en artikkel om "trailing" av trawlere. Det har jeg enda ikke sett verken i Norge eller i andre land. Skal bli spennende å se når det kommmer til vårt land. Det samme nummeret av Passagemaker har forøvrig en svært god artikkel på 8 sider om "På leting etter det perfekte ladesystemet". Jeg har under tatt fotografi av fotografi. Lurer på hvilke copyrettigheter som brytes her?

 

trawlertrailer1.jpg

 

 

trawlertrailer2.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber med saken.

Det er vanskelig å finne ut hva som er dansk, tysk og italiensk informasjon.

Når det gjelder trawlere er min erfaring at det både tar lang tid å lage slike båter og at det tar lang tid å selge slike båter.

Jeg har forsøkt å finne ut hvor mange trawlere som er laget på verdensbasis, men har ikke klart å få frem noe realistisk antall.

For å avspore: I forhold til antallet fritidsbåtbrukere som ønsker å seile med motor, er det et meget lite antall som ønsker å bruke trawler.

Link to post
Share on other sites

Hm .... snodig uttalelse..........

Tror du tar litt feil. Trawlere til salgs er meget begrenset, kanskje derfor det er få nye eiere?

Trawlere er for båtfolk som har et "avslappet" forhold til fart, men et godt forhold til "det gode liv" på sjøen:-)

Til alle de som har koner med et litt anstrengt forhold til båt og båtliv. Få dem ombord i en trawler, og de er "frelst"....

Link to post
Share on other sites

Nå,ja,.....

Tråler? Linebåt, eller andre fiskefartøy....? Det er vel ikke dette vi snakker om når vi snakker om "trawlere".

Nei, da må vi se på fritidsbåter / lystbåter, som oftest er bygd i "østen" Taiwan og Singapore"... som Grand Banks, Marine trader, Island Gypsy, osv.....Saktegående, tungbygde, med lang rekkevidde, og komfortable:smiley:

Link to post
Share on other sites

Ett nytt nummer av PassageMaker har kommet. Marsnummeret er spekket med godbiter. En svært interessant artikkel om et gyrostabilisatorsystem ombord, sidene 92 - 102. Autopiloter er beskrevet svært instruktivt på sidene 116 - 125. Og som vanlig presentasjon av flere trawlere. Beste blad jeg leser for tiden.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Slangene var bare noen korte stusser som gikk ned i kjølen. Væske samles i kjølens dypeste område, hvor en Hydro Air føler starter automatisk lensepumpe. Selve Hydro Air enheten vises på bildet som en litt oval hvit enhet, til venstre, under 3 sorte releer. Releene er innslagsreleer for bl.a. to kraftige vifter som suger ut varm luft fra motorrommet. En av viftene sees oppe i venstre bildekant. Dette er et system som sikkert er beregnet for bruk av båten i atskillig varmere klima enn i vårt. Ei av lydpottene vises i midten av bildet.

 

hydraair2.jpg

Link to post
Share on other sites

I siste nummer av PassageMaker, april 2008, ble jeg sittende lenge og fundere etter å ha lest om DeFever på 68 fot. Er dette drømmen? Har noen andre drømt etter å ha lest artikkelen på sidene 66 - 77. Igjen må jeg berømme et fantastisk båtblad. Her får man virkelig valuta for pengene.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg tok kontakt med Normar (Benetau forhandleren i Norge) og fikk tilbakemelding med en gang om aktivitet på trawlersiden hos dem:

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Helt konkret forsøker vi nå å få til en Swift Trawler samling siste helgen i april hvor vi skal ha et arrangement i tilknytning til dette.

 

Vi i Normar Yachts planlegger å ha aktiviteter for våre Swift Trawler kunder i løpet av april / mai.

 

Morten Herregården

Normar Yachts AS

---------------------------------------------------------------------------------

 

 

Prøver forøverig å holde trawelr siden oppdatert.

 

Mvh

Roald

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...