Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Når Astor har fått så mye plass i denne tråden til å markedsføre sitt båtkjøp er det vel greit at jeg markedsfører et treff for Swift 42 Trawlere i Son. Jeg kopierer fra mail:

 

Hei

I forbindelse med Beneteau Festival/Seilmessen 26. og 27. april i Son, kunne vi tenke oss at vi samler norske Trawler 42 kunder til et hyggelig treff.

Programmet er ikke helt spikret ennå, men vi ser for oss en lunsj /middag her i Son hvor vi kan prate om våre erfaringer med Trawlerene.

Håper at dette kan passe for dere, og jeg vil ta en ringerunde om ikke så lenge, og komme mer konkret inn på programmet.

Med vennlig hilsen/

Best Regards

Anders Johansen

Normar Yachts as

Sletta Næringspark

1555 Son

+47 64 98 54 06

+47 95 04 15 54

anders@normar.no

www.normar.no

ÅPNINGSTIDER

Utstillingshall

Man – fredag

08.30 – 16.30

Lørdag

10.00 – 14.00

 

Link to post
Share on other sites

Var i kontakt med Normar Yachts AS og fikk følgende tilbakemelding:

 

Vi i Normar Yachts planlegger å ha aktiviteter for våre Swift Trawler kunder i løpet av april / mai. Pt har vi ca 10 stolte eiere av Swift Trawler her i Norge og flere kommer det til å bli.

 

Helt konkret forsøker vi nå å få til en Swift Trawler samling siste helgen i april hvor vi skal ha et arrangement i tilknytning til dette.

 

 

 

Med vennlig hilsen / Best regard

 

Morten Herregården

 

Normar Yachts AS

Pb 18, 1555 Son

+ 47 64 98 54 05

+47 930 33 100

 

swift_42.jpg

 

Hva arrangementet går ut på vet jeg ikke. Om det er for andre en Swifter eiere vet jeg heller ikke. Swiften er tross alt en skjønnhet for øynene.

Var forresten å så på en Swifter i vinter havna vår, den var satt inn med voks og klar for polering. Eieren var desverre ikke til stede, så jeg får prøve å få en prat med han en dag siden.

 

Mvh

Roald

Link to post
Share on other sites

Når Astor har fått så mye plass i denne tråden til å markedsføre sitt båtkjøp er det vel greit at jeg markedsfører et treff for Swift 42 Trawlere i Son. Jeg kopierer fra mail:

[/i]

 

Beklager at denne tråden har blitt vridd mot et kjøp av ny trawel, Roaldbj. Nå lar vi diskusjonen gå i egen tråd, som DENNE.

 

Jeg er glad for at mange av medlemmene her på BP leter med lys og lykte etter et fint eksemplar for meg. Det er jeg glad for. Jeg har mange her på BP å takke for at dagens Astor ble kjøpt.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Beklager om dette har vært spurt om (og svart på ) tidligere i tråden - men den ahr jo blitt så laaaaang.. :smiley:

 

 

Hvordan er ryktet/kvalitet/erfaringer med disse Clipper-trawlerne??

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

 

 

Trawller blir det ikke nå - men neste gang.....kanskje

Redigert av Bulben (see edit history)

Nemo saltat sobrius

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et fint tiltak og måtte klubben leve lenge slik at vi får flere av disse skutene langs kysten.

Takk på vegne av begge Roaldene. Med all din erfaring, arbeidslyst og båtlyst kunne det være hyggelig om du er med på å holde aktiviteten i gang. Håper du er åpen for å vurdere dette.

 

Hvordan er ryktet/kvalitet/erfaringer med disse Clipper-trawlerne??

Jeg forsøkte for noen år siden da jeg selv var på leting etter trawler å fange opp erfaringene omkring Clipper-trawlerne. Dengang lyktes jeg ikke med det. Håpet er at Clipper-eiere kan legge inn noen av sine synspunkter, bilder og annet materiale i trawler.no og selvfølgelig også på Båtplassen.

 

trawler.no og Norsk Trawler Klubb vil, slik jeg ser det, på ingen måte være i noe som helst konkurranse med båtplassen, snarere tvert imot. Men det kan være at endel tekniske opplysninger om de enkelte trawlerne, eksempelvis skrogtegninger, elektriske detaljtegninger, opplysninger fra salgsstedene i Norge m.v. vil være noe mer omfattende i trawler.no sammenlignet med BP. Men det kan være at prosjektet er dødfødt, i så fall vil BP fremdeles være "ryggraden" i båtinteressen vår.

Link to post
Share on other sites

Takker for invitten roaldbj. Jeg kunne jo risikere å komme i kategorien TRAWLER ønskes, men ny båt står ikke på ønskelisten. Månedene framover er bukket opp til mastetoppen (og opp der må jeg i løpet av sommeren) så dette får vi eventuelt komme tilbake til senere.

 

Atter en gang lykke til :flag:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Papirene er returnert deg giver.

Som om ikke det er nok så er du nesten litt ”skyld” i at klubben ble startet.

(Tideligere IM med spørsmål og svar til og fra deg og meg.)

 

-------------------------------------

 

Hjemme siden vil muligens komme opp i løpet av tidlig neste uke.

Den var ikke tilgjengelig for opplessing i dag.

 

Ellers blir den nye adressen for de som ikke vet det, ganske enkelt: trawler.no

 

Det står nevnt litt lenger opp av ”bror”, at vi prøver på samarbeid med importørene av trawlere.

Jeg har satt av en side til dem som jeg har fått en tilbakemelding fra.

(Har sendt en forespørsel til de importørene jeg vet om. Håper ingen er glemt).

Tanken min er at vi ikke skal favorisere noen fabrikater, men være ganske så nøytral.

 

Det er i hvert fal enkelt for meg som ikke har noen båt med importør i Norge (Island Gypsy).

 

 

tarpoon.jpg

 

Ellers får dere ha en trivelig vårpuss alle sammen.

 

Mvh

Roald

Link to post
Share on other sites

Jeg har de siste årene forsøkt å se litt på hva som diskuteres i trawler-tråder i USA.

Hovedinntrykket mitt er at de fora jeg har besøkt har atskillig mindre spisskompetanse enn vår egen Bårplassen.

 

Jeg håper at vårt nye trawler.no kan inneholde mer detaljer om denne båttypen enn hva som er rimelig å forvente på BP.

Jeg har mange detaljerte dokumenter/filer som beskriver egen båttype og håper at disse informasjonene i fremtiden kan gjøres tilgjengelig for andre.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det ligger endel Mainship trawlere på finn.no nå om dagene. Jeg lurer på om disse allerede er importert til Norge, eller om de er for eventuell importering. Kjenner noen disse trawlerne? Se eks. http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...ll&tot=null

 

Heisann

Demo båter er bestillt og den første ankommer forhåpentligvis i midten/slutten av mai. Båtene bestilles i utgangspunktet på spesifikasjon for kunde. Visning av båtene vil være mulig så snart vi har fått dem på plass. Vi håper også på å kunne stille ut 40 foteren på "båter i sjøen" messa i september, og hvis vi får det til å passe vil vi også stille i Bergen i slutten av september.

 

Håper dette ikke ble for "reklamete", i så fall beklager jeg og tråden kan fjernes.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...