Sydvesten Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 (redigert) Feiret sist nyttårsaften i Andedammen i Langesundsfjorden, det kan anbefales... vi var kun to båter der, jeg og en trebåt av trawler type... var et par minus ute, med et lite bål på kaia så ble det "rett så triveligt" Er riktig nok ikke en trawler, men likefullt nyttårsaften 07/08 Redigert 22.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Salt Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Pussig med disse trålerne. I Utgårdkilen og Skjærhallen, sikkert i Engelsviken også, ligger det mange båter som brukes til tråling (av reker), men de ligner ikke idetheletatt, verken på Grandy/Astor eller Mariell. Men de er (reke-)trålere. Kanskje det rett og slett ikke går an å tråle med disse trålerne som bruker et engelsk ord for tråler? :smiley: Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 En nydelig trawler til salg: Båten er en Sandøy Banker på 46 fot. Tror det ble bygd to slike. Omtalt i Båtmagasinet for endel år siden. Etter mitt skjønn en av de fineste Europa-typene som seiler her i landet. Man finner den HER. Pris 2.5 mill. Utstyrt med en VP på 370 hk. Mener å huske at det var to moldensere som fikk bygd hver sin for noen år siden. 4.70 bred og ståhøyde også i maskinrommet. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Vi får se hvor lenge den blir liggende til salgs - vil ikke undre meg om den blir vanskelig å omsette i forhold til båter med veldokumenterte seilingsegenskaper. Men man trenger bare en kjøper. Link to post
microship Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Her var jeg treg på avtrekkern- Gratulerer med ny båt. Trawler-eier før du ble 50. Hm, begynner vel å haste litt, da (7 and counting..) Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Aloha II Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 (redigert) Vi får se hvor lenge den blir liggende til salgs - vil ikke undre meg om den blir vanskelig å omsette i forhold til båter med veldokumenterte seilingsegenskaper. Men man trenger bare en kjøper. Skrogene til samdøy er vel temlig dokumenterte skulle jeg tro, disse er vel produsert siden 70 tallet som sjarker og tilsvarende båter? edit: fant reportasjen i båtmagasinet. http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...nd%C3%B8ybanker Redigert 24.September.2008 av Aloha II (see edit history) Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
roaldbj Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Flott om båtene til Samdøy har gode skussmål under ulike værforhold. Lite gleder meg mer enn at norsk produserte lystbåter fungerer bra. Jeg har hittil ikke sett beskrevet testkjøring av disse båtene i internasjonale båtblader - men dette hindrer ikke at Samdøybåtene er gode. Jeg tar imidlertid ikke sjansen på å kjøpe så pass kostbar båt uten å kunne lese hva erfarne båtjournaliser skriver om båten. Link to post
Roald Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) Hei. Til dere som har gitt tilbakemelding om at dere skal komme på Oslofjord samlingen. Det er nå bestilt bord og reservert plasser i Holmsbu. Vi får håpe på fint vær og god mat den 4/10. Hilsen Roald Redigert 25.September.2008 av Roald (see edit history) Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Vi ankommer torsdag eller fredag til Holmsbu. Vi gleder oss til dette treffet. Og til å legge planer for Norsk Trawler Klubb som i år er helt nystartet. Morsomt hvis andre BP-båter også stikker innom for en prat. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Hei Jeg har svart på mail at jeg kommer. Vi tar et forberende og uformellt møte til helgen på "Borgen", mvh giver Link to post
Astor Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Koslig det, Per. Velkommen skal dere være! Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Lovte å legge inn noen bilder av ny båten. Så her kommer ett knippe. Har nå eid båten i 10 dager og har 6 overnattinger. Er allerede overbevist om at vi her gjorde det rette valget. Absolutt alle som har vært ombord og sett. Og det begynner å bli en god del personer. Er enige med oss. Dette er en "hytte" med utrolig mye plass. Og det var det vi ville ha. 7 knop passer oss fortrefflelig og en senterplassert dobelseng i full størrelse er perfekt for en gammal skrott. Tekniskt fungerer alt og fikk på lørdag testet trusterene mot kraftig vind. Og det fungerte også bra. Så tror at det å gå sideveis opp mot 8-10 ms. om man måtte, skulle gå. Pen i linjene forfra og ett meget pent skrog. Men aktenifra så blir det litt voldsomt. Men sånn blir det når en skal ha, en slik plass akter under tak. Her har vi nå vært 6 personer uten at det ble trangt. Og en sånn masterlugar og bad Ett bilde fra flybridge. Taket over akterdekket er til å gå på og kan benyttes som soldekk. Nede i byssa så er det full standard og rikelig med skap og skuffplass Ett bilde av salongen i hovedkabin. Puter og gardiner skal i følge sjefen byttes. Dette for holde med skrytebilder i første omgang. Det er ett dinett tvers over for byssa, og en gjestelugar forutt. Med eget bad som ikke er tatt bilde av. Eneste plassen ombord hvor jeg ikke har full ståhøyde (193 cm) er i badekaret på badet og i motorrommet. Med motorrommet er meget oversiktlig og greit å krabbe rundt i. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Vi Menn Båt har en fire siders omtale av forskjellige trawlertyper. Foruten å ta for seg de tradisjonelle trawlertypene har de tatt en prøvetur i en moderne trawler, Beneteau Swift 42. Norsk Trawler Klubbs føsrte leder: Roald Gunther har fått en solid omtale av den nysftiftede klubben samt en notis om Island Gypsys norske link som også forteller endel om båtbygger Halvorsens historie rmed bygging av trawlere i østen. Undertegnedes Astor er også avbildet ekstriør og interiørmessig. Fin reklame for trawlerstanden i Norge. Løp og kjøp. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Å lese Vi Menn Båt er egentlig imot min religiøse overebvisning, men av de i foregående innlegg angitte grunner føler jeg det betimelig å gjøre et engangs-unntak. Jeg løper! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SiA Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Vi abbonnerer, flott reportasje! Sees på sjøen? Hilsen Sindre Link to post
sap_2000 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Her er en gunstig priset Trawler i UK. Mainship 40 Pilothouse Mvh. SAP Link to post
Tore B Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Her er en gunstig priset Trawler i UK. Mainship 40 Pilothouse Set ut som høyeste bud ble 40.000 pund, det må da være billig! Link to post
Skipper Worse Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Her kan man gjøre et kupp de Fever 52, 2008 modell til bare 749.000 I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Framtia Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 (redigert) euro antar jeg, og ikke kroner...? Redigert 20.Oktober.2008 av Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
roaldbj Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Ja, det kommer nok noen norske kroner i tillegg til denne prisen. Gøyal båt. Link to post
Skipper Worse Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 euro antar jeg, og ikke kroner...? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
roaldbj Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Det vil også jeg tro. Vårt syn da vi investerte i en trawler var at dette ikke skulle bli et økonomisk overskuddsprosjekt, men et livskvalitets overskuddsprosjekt. Dette er også grunnen til at de fleste justeringer som foretas ombord er ut fra visjonen om å ha en kvalitetsmessig god tid ombord. Eksempelvis er utstyr knyttet til sikkerhet som redningsflåte, nødpeilesender, AIS og VHF med DSC aldri tema for besparelse. Vi brukte svært lang tid på å vurdere import av GB fra USA. Dette var i perioden før GB kom med sine hurtiggående båter. Det er spennende at Yanmar nå kommer med et nytt fremdriftssystem som ligner på IPS til Volvo. Kanskje vi om noen år anskaffer trawler som har dette systemet. I forhold til drøftinger i familien er kravet at trawleren må kunne seile i minst 25 knop. Økonomisjefen er bestemt på dette. Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Her er en lenke til Vi Menn testen av Swiften. http://www.normar.no/pdf/283_normar.pdf. Det er også noe info her: http://www.normar.no/motorbater/vis_bat.ph...meny=motorbater Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Litt info fra Norsk Trawler Klubb: Medlemskapet i klubben er ikke kun for trawlereiere men også for de som er eiere av en trader. Det er små forskjeller på disse båttypene og det er besluttet at begge båttypene kan være representert i klubben. Pr. i dag har klubben 22 medlemmer. Her er medlemssiden: Norsk Trawler Klubb Klubben har også fått en hyggelig omtale i siste nummer av Båtmagasinet. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Ser at du betegner Trawler og Trader som 2 forskjellige båttyper Astor. Hva mener du er forskjellen på en Trawler og en Trader? Hvis en søker så får en masse treff på båttypen Trawler men ingen på båttypen Trader. Da snakker jeg om type betegnelse og ikke produsenten Marine Trader. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn