Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

roaldbj, spørsmålet er om det er båten eller selgeroppfølgningen du spør etter. Det kan være to vidt forskjellige ting. Clipper er produsert av CHB som er en av de mest langvarige og ebst renommerte trawler-produsentene i Taiwan/Kina. Det er ingenting galt med båten/konstruksjonen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Skall skifte alle vinduer på min island gypsy36.Er usikker om jeg skall ha fargede ruter eller ikke ,lurte på en grå eller grønn tone.Er det vanlig med fargede eller klare ruter?Tar fargede ruter for mye av sikten ved nattkjøring.Hva med det etiske?Båten er en trebåt fra 1977.

Link to post
Share on other sites

Da jeg var i Australia så jeg masse katamaraner mest seilbåter men noen motorbåter også.. neste gang jeg skal dit skal jeg leie båt selv. Var på en tredagers tur med ei fantastisk fin seilskute

 

Kommer katamaran-trawlerne?

 

Cruising.jpg

FT60000001.jpg

 

fremtidens cabincruisere? Det ser bra ut! Forstår jeg tallene riktig bruker den minste 35-foteren med 2x75 hk bare 5,6 liter i timen på 7 knop, og 24 liter i timen på 13 knop. Ikke værst for en 35-foter med et hav av plass.

 

http://www.bayacht.com/aaa/fp/trawlers/FT35H/Arles/index.htm

 

http://www.bayacht.com/aaa/fp/trawlers/FT3...tdInventory.pdf

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Skall skifte alle vinduer på min island gypsy36.Er usikker om jeg skall ha fargede ruter eller ikke ,lurte på en grå eller grønn tone.Er det vanlig med fargede eller klare ruter?Tar fargede ruter for mye av sikten ved nattkjøring.Hva med det etiske?Båten er en trebåt fra 1977.

 

Jeg personlig syntes en trawler lik den du beskriver kler best klare vinduer. Jeg hadde sotede ruter i vår gamle Nord West 900 og benyttet den mye til nattseilas. Jeg tenkte ikke over problemet med mørke vinduer før jeg ble gjort oppmerksom på det. Mao probløemet er ikke større enn hva en gjør det til.

Er det du som har hjemmehavn i Vestfold?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Norsk Trawler klubb planlegger en tur til Grebbestad i påsken.

Er det flere her inne som har tenkt å være med?

 

Planen for Mariell er

Å komme meg over til Strømstad på mandag etter Palmesøndag. Har ikke mulighet i Palmehelgen.

Madammen må jobbe mandag/tirsdag. Så hun kommer etter med Color line på tirsdagettermiddag.

 

Så det blir nok ikke noen tur til Grebbestad på oss før onsdag.

 

Flere som skal være med??????

 

http://www.trawler.no/Treff.html

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei Mariell- Vi i Alegría håper å være klar til turen. Trenger noe mer enn bare elektrisk varme ombord synes vi. Er i gang med prosjektering/innkjøp av utstyr til vannbåren varme. Som utnevnt "treffsjef" i Oslofjorden sammen med Astor så er jeg nesten programforpliktet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Blir mye BP båter nedover iår virker det som ,ser vel flere av dere vil jeg tru .Tanum blir folksom sjærtorsdag , da det er Lasse Stefanz på hotellet .Mariell du kan jo høre om det er kjente inne i Strømstad på K-77 når du nærmer deg , så tar vi et mini treff ? Ser vel flere av dere i løpet av påsken tipper jeg , om alt blir i vater ombord innen den tid .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Svensken som skal selge sin GB har det sikkert tungt om dagen. Husk at han har gått og stelt denne båten i 36 år. Dette er en av de siste GBene som ble produsert i tre. Trolig mahogny. Jeg tittet på bildene og den ser velstelt og lekker ut. Og prisen er riktig vil jeg tro. Og med hyggelig kurs mot svenskekrona vil man få en GB til under 600.000 NKR.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Svensken som skal selge sin GB har det sikkert tungt om dagen. Husk at han har gått og stelt denne båten i 36 år.

Hei

Hadde jeg hatt plass, tid og økonomi til det hadde jeg kjøpt den. :headbang:

Tenk deg:

Holde båten i orden, be selgeren ombord og la ham fortelle om sin og båtens historie.

Man kan da vel bli tårevåt av mindre enn det. :cryin:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på en historie fra Tyskland hvor en eier av en GB solgte sin fordi han selv hadde nådd en alder av 82 år.

Han hadde ikke hjerte til å eie den mer siden han ikke maktet vedlikeholdet som for ham var å seile båten.

Dersom man klarer å ferdes på sjøen i fritidsbåt til man er 82 år så er jo ikke det så verst?

Han hadde sin i opplag innendørs hvert år og hadde personer som gikk over hele båten. Hans egen oppgave var utelukkende å bruke båten.

Ingen tvil om at det krever mye vedlikehold å holde samme båten over mange år.

Det er gode nettfora for GB eiere i USA som omtaler dette til nærmest minste detalj.

Link to post
Share on other sites

Der ser man. Man skal lete lenge etter en så tungsolgt båt. :smiley:

Hei

Konklusjonen er helt feil.

Her kan du se hvor mye man setter pris på en trawler.

Har du skaffet deg en trawler, bytter man seg ikke "nedover" :wink:

36 år med samme båt forteller vel noe om det.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Kjempefin båt, men tenker med gru på vedlikeholdsarbeidet en 36 år gammel gammel GB vil kreve :sweat:

 

Ser for meg eieren når han skulle bestille båten i 1972 og stod foran valget mellom glassfiber og tre: -dette glassfibergreiene er sikkert en blaff som går fort over.... :lol:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kjempefin båt, men tenker med gru på vedlikeholdsarbeidet en 36 år gammel gammel GB vil kreve :sweat: [/i]

Hei

Tror ikke du skal bekymre deg for vedlikeholdet. :nonod:

Har man hatt en båt i 36 år siden den var ny, er ikke det noe man er likegyldig til.

En har et forhold til det på linje hva man ellers måtte elske. :wink:

Er man trofast, så er en det.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Og to år etter ble båten min produsert. På samme sted. :wink:

 

Da pressen ble presentert for glassfiberutgaven hadde ikke produsenten sagt noe om dette på forhånd. De hadde opplyst at de skulle presentere en nyhet. To GB-36 sto oppstillt ved siden av hverandre. Det tok lang tid før de oppdaget at den ene båten var i mahogny og den andre i glassfiber. Så er også prodsenten av GB kjent for nitide detaljer. Dette skjedde i 1973.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...