Kosmix Svart 14.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2009 Visst er det Embla Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
tom-ass Svart 14.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2009 Jeg var så heldig å ble liggene like ved Embla i Strømstad, og ble nærmest hentet inn av mannskapet for omvisning og ankerdram! Veldig hyggelige BP-folk! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mariell Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Jeg tror det er "vår" nye tilvekst her i Oslofjorden, en GB 36 classic. Han har kjørt tvers gjennom Sverige på Gøta kanal og har hatt en fantastisk tur hjem mot Oslo som blir båtens nye hjemby. Båten heter Embla. Eieren kommer med bilder fra turen er vi lovet. Se også dette innlegget. Vi lå sammen med Embla I Kyrkosund Sist Søndag til Mandag. Han lovet å komme med bilder og beskrivelse av turen. Men tiden hadde foreløpig ikke strukket til. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 For den som går med trawler i tankene så er kanskje DETTE et fristende objekt? Eieren av denne 34 fots Marine Trader ønsker et bud. Motoren er den slitesterke Ford Lehman på 120 hk. Den ligger i Fredrikstad. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Og minstebudet er 1.- det var ikke verst Link to post
skrotrot Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Sente et bud på 100 kr jeg ... Link to post
sap_2000 Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Sente et bud på 100 kr jeg ... Jeg synes et bud på 100x prisantydning er noe råflott.. Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 En MEGET flott ekemplar av en trawler, type Europa selges. Dette er noe av det flotteste jeg har sett av typen Europa på lenge. Trawleren har et flott spring og en klipperbaug noe denne båten kler godt. Den ligger tilsalgs på Finn for kr. 1.550.000 med 2 x 210 hk. Catterpillar og har en toppfart på rundt 16 mil. Om prisen er riktig skal jeg ikke uttale meg om. Lengde 42 fot og en enerom stort soldekk som kan nytes på gode dager. Du finner den HER. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 (redigert) På Hvaler i Østfold ligger en Grand Banks sedan til salgs. Annonen finner du på FINN. Eieren skriver flg.: 'MS JARL' er et usedvanlig bra vedlikeholdt og ærverdig motor skip. Det er full historie på båten. Eid først av importør som representasjonsbåt for Grand Banks, så har den vært Oslo Havnevesens representasjonsbåt frem til 2000, for så og hatt en eier fra 2000-2006, før vi kjøpte den. Det medfølger originale tegninger, bøker, lister og kvitteringer på alt som er blitt utført på denne båten. Båten er en GB 36, sedan, dvs. uten akterhytte. Ganske lik en Europa, som har svalganger på sidene i tillegg og en enda større fb. Jeg møtte eieren nede på Bolærne i juni og var ombord og tittet. Han har nedlagt et imonerende stykke arbeide og båten fremsto som megen pen. Han skriver at båten er 40 fot, og det er den nok i dag ut fra slik man måler dagens båter. Redigert 23.Juli.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BårdK Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Så nettopp annonsen, ser jo kjempeflott ut. Astor, vet du om det er treskrog eller ikke. Noen av disse er vel glassfiberbåter som skal se ut som trebåter. Plast passer i alle fall meg best. Link to post
Astor Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Ale GBer produsert fra 1972/73 er i glassfiber. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BårdK Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Takk Astor, det ligger en utrolig flott GB her i Tønsberg gjestehavn også nå. Fra Oslo, med navn Classico. Så veldig ny ut, men mange av disse klassikerne kan jo godt ha 20 år på baken, men allikevel se freshe ut. Link to post
giver Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Hei Denne er også verdt å vurdere. mvh giver Link to post
Brizo Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 (redigert) HeiDenne er også verdt å vurdere. mvh giver Oj oj, er det noen som kjenner til denne? Og hvor seriøs er denne forhandleren? Hmm, må nok ta en tlf til dem! Tar imot alle tips og andre relevante ting og tang, f. eks hvordan er motorene og forbruk etc. Redigert 23.Juli.2009 av My Tax (see edit history) Link to post
Astor Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 I følge bildene ser denne 42 foteren meget pen båt. Innvendig fremtår båten som ny i flg. bildene. Lykke til i å titte på en innholdsrik båt. Cumminsmotorer går for å være driftsikre maskiner. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
pe_ha Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Er naa oppe i British Colombia, Canada. Etter aa ha vaert I washington state. Er paa jobb med skipet jeg er paa. Her maa jeg si at de virkelig har forstaatt hva baatliv virkelig er, vil si at 80% av alle lystbaater haer oppe er trawlers. Og vakkert.... gud hjelpe meg... Helt utrolig... De resterende 20% er for det meste seilbaater... tror nok at de har forstaat det ogsaa Per Link to post
strawberry Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Hei! Hva med noen stemningsbilder fra den kanten du er på pe_ha? Mvh. Stawberry Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
strawberry Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Hei! Ad MS Jarl. Var og så på denne da den lå lenge til salgs i 2006. Da var det et slitent stykke skute. Synes da særlig det tekniske/elektriske og de "relativt" nye motorene bar preg av vanskøtsel. Oppskiningen gjort på skrog og trearbeider inni virker gjennomsolid. Hvis det samme er gjort med motorer og det tekniske/elektriske kan jeg ikke forstå annet enn at dette er en båt å eldes i, (for å si det på den måten!) Mvh. Strawberry Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Astor Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 (redigert) Vi møter til stadighet "nye" for oss trawlere i fjorden. Ligger kamera klart blir det et bilde eller to. Her noen vi har møtt i det siste. En engelskbygd trawler av typen Europa, en Colvic 36, som tidligere hadde hjemmehavn på Nærsnes i Oslofjorden. Nå har trawleren fått ny eier og dermed havnet båten i Drøbak. Her på vei inn til Sætre. Denne trawleren av typen flush after deck, eller Motoryacht som noen velger å kalle denne, møtte for et par uker siden. Denne Grand Banks møtte vi på indre havn i Horten. Jeg tror den har hjemmehavn her også. Den er av typen Sedan, dvd. at den ikke har aktercabin men sovemuligheter i midtkabinen og helt forrut. Den mangler svalganger på siden og et soldekk som dekker helt ut i borde, noe Europatypen har. Redigert 26.Juli.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
esp Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Colvicen har hjemmehavn i Nærsnes enda den Astor Link to post
Astor Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Den er god. Jeg traff den nye eieren i Sandspollen nylig og han gledet seg til å ferdes rundt i en trawler. Dette var en gammel drøm fortalte han. For øvrig ligger det en lik Colvic i Frognerkilen også. Den hadde tidligere hjemmehavn på Storsand og er importert fra Mallorca i 2008. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Aloha II Svart 8.August.2009 Link til dette innlegget Svart 8.August.2009 Har møtt noen trawlere på vår sommerferd i år. Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Fjord24 Svart 8.August.2009 Link til dette innlegget Svart 8.August.2009 Er det noen som har linker til sider med skrog tegninger på en Trawler? Ala denne Link to post
roaldbj Svart 8.August.2009 Link til dette innlegget Svart 8.August.2009 ..Har møtt noen trawlere på vår sommerferd i år. Har du noen ide om hvor dette bildet et tatt? Den bakre høye vertikale antenna ligner svært mye på vår ICE antenne. Vi har seilt i området Son - Gøteborg - Kattegatt - Limfjordeen - Fredrikshavn en 8 ukers periode. Kunne tenke meg - ut fra svanene - at dette kan være sør for Strömstad? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn