Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Har du noen ide om hvor dette bildet et tatt?

Den bakre høye vertikale antenna ligner svært mye på vår ICE antenne.

Vi har seilt i området Son - Gøteborg - Kattegatt - Limfjordeen - Fredrikshavn en 8 ukers periode.

Kunne tenke meg - ut fra svanene - at dette kan være sør for Strömstad?

 

Her er du nok litt ute å kjøre :smiley: , for dette tok jeg av dere når dere skulle inn til Son på fredag morgen ca 10:30,da vi dro ut av havna med kurs mot hjemmehavn Fagerstrand.

Med vennlig hilsen

 

Henrik Nygaard

Link to post
Share on other sites

Vi møter til stadighet "nye" for oss trawlere i fjorden. Ligger kamera klart blir det et bilde eller to. Her noen vi har møtt i det siste.

 

 

trawleren_victoria.jpg

Denne trawleren av typen flush after deck, eller Motoryacht som noen velger å kalle denne, møtte for et par uker siden.

 

Heisann, denne er visst helt lik Eurobankeren vår.

Hvor traff du den? Og, vet du hvor den har hjemmehavn?

Den skulle vi hatt med i "klubben":-)

Link to post
Share on other sites

Mainshipen som er avbildet ovenfor er av den gamle 40 foteren. Dagens 40 foter heter Expedition, og ser likedan ut utenpå, men har en mye penere/praktisk løsning innvendig. Jeg ser også at han har lagt teak eller flexiteak på båten sin, noe jeg alltid har lurt på hvordan ville se ut, ettersom Mainship ikke leverer teak på båtene fra fabrikken, det var ganske pent.

 

Liker normalt ikke "teltet" på flybridge, men det som vises på bildene der var heller ikke så ille, det ble ikke så høyt som de har en tendens til å bli.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg observerte en flott, relativt liten, trawlerligende sak i skjærgården utenfor Tjøme i forrige uke.

 

Det var en Corvette 32 mener jeg å huske. Skroget så ut til å tåle mer fart enn en vanlig Trawler. Noen som har info om denne båten? Den så meget lekker ut!

Redigert av Teie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Disse båtene er blitt produsert ganske lenge, og er fremdeles i produksjon. Var ombord i en av dem på London boatshow i forfjor.

Mener å huske at disse ble produsert på en av "kanaløyene", men blir nå produsert i taiwan.

 

Corvette Marine

 

Ovenfor er linken til Verftet.

Redigert av PIPaulsen (see edit history)

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

GB 36 85 mod. til under 1 mill

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18431282

 

Med alle avgifter rundt 900 000,- + transport. Hvor mye transport fra Spania beløper seg til? 30-40000? vet ikke.

 

Dyrt ja, men under det ennå eldre GB'er ligger på i Norge.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at det er avfotografert et skilt som stammer fra en GB. Men båten i annonen er ikke er en GB.

Han skriver i annonsen at han har en GB 42 som også skal selges. Den er fra 1976. Trawleren i bildet er fra 1985.

Lett å blande kortene her.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Der er riktig det jeg skriver. Er ikke sikker på hvilket fabrikat den andre er, men trolig en Taiwan-trawler.

 

Her er det lett å bli lurt for de som ikke kjenner trawlertypene så godt. Kun GP-skiltet stammer fra en Grand Banks. De andre bildene er fra en Taiwan-trawler.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har sendt mail til selger. Får se om han forandrer på annonsen.

Skal bli artig å høre det svaret.. han er absolutt ikke den første som annonserer mer eller mindre kjente trawlere som Grand Banks, men denne annonsen var helt spesiell - særlig med tanke på det avbildede GB-skiltet


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...