Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Har ikke fått bekreftet hvilke motoralternativer den nye 35 foteren får, men jeg går ut ifra at den vil få samme mulighetene som den gamle 34 foteren den erstatter.

 

dvs.

Available Power:

Single Yanmar 6LPA-STP2..................315 HP.........235 kw

Single Yanmar 6LY3M-UTP.................380 HP.........283 kw

Single Cummins QSB 5.9 -380...........380 HP........ 283 kw

Twin Yanmar 4BY-150.......................150 HP ea....112 kw ea

Twin Yanmar 4LPA-STP2...................315 HP ea....235 kw ea

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Dette var det jeg fant ang. pris på den båten :

 

"Båter i sjøen

De siste strøkene legges på Beneteaus Trawler 34 i disse dager, med forventet debut i forbindelse med

båtmessa Båter i sjøen i Sandvika. Med dagans valutakurs vil prisen lande på rund 2 450 000 kroner

ferdig rigget."

 

Kilde : Normar.no (test fra Klikk.no)

 

 

Iogmed at det står dagens valutakurs, så er det kanskje greit å opplyse om at testen er datert 08.06.2009

Redigert av PIPaulsen (see edit history)

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Jeg må beklage hvis dere tar det som snikreklame, det var virkelig ikke hensikten. Jeg ber derfor moderator om å slette de inleggene han finner som upassende. Min hensikt har bare vært å opplyse, ingenting annet. Syntes bare det var spennende at det kom en ny type trawler.

 

Beklager så mye, og jeg skal ikke diskutere Mainship på forumet igjen.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Kanskje like greit at du ber Ingar legge deg inn som leverandør slik at andre ikke lurer.

 

Helst ikke, her inne vil jeg være privatperson, og ikke leverandør. Men jeg har ikke noe behov for å drive propaganda eller reklame her inne. Jeg har kun lagt til den informasjonen i god tro om at det kunne interessere folk som interesserer seg for trawlere.

 

De som kjenner meg privat vet at jeg slett ikke er noen selgertype, men rett å slett en båtentusiast, og der er først og fremst det som er grunnen til at jeg er her inne på forumet.

 

Derfor vil jeg heller fortsette som privat medlem, og så tier jeg om de båtene jeg forhandler for fremtiden.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Ser vel ikke noe problem med at leverandør beskriver nyheter som kommer, så lenge en ikke rakker ned på andre forhandlere og merker... hvilket ikke er tilfelle her etter mitt syn

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Derfor vil jeg heller fortsette som privat medlem, og så tier jeg om de båtene jeg forhandler for fremtiden.

 

Dette bestemer du selsagt selv. Men jeg ser ikke problemet så lenge du kommer med nøktern informasjon lik det du har lagt ut hittil. Flotte båter er det uansett og her i trawleretråden er info om Mainship godt stoff. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Iogmed at det står dagens valutakurs, så er det kanskje greit å opplyse om at testen er datert 08.06.2009

 

Snittkurs i juni var EUR/NOK 8,945

Da skulle vel denne skuta bli noe rimeligere i dag siden snittkursen i August var EUR/NOK 8,6602 og nå faktisk enda noe lavere.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

I en helt annen bransje driver jeg med import/salg. Følger foregående måneds snittkurs for å prise leveranser så jeg ligger tett på valutakursene om dagen. Blir fort prosenter ut av det og kundene setter pris på at man følger med nå om dagen siden utviklingen er positiv for dem. En annen ting er at vi ikke risikerer å bli underbudt av konkurrenter og lure oss selv ut av markedet. :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei

Var på messa å så på den nye Beneteau 34 Trawler. Hadde store forhåpninger til denne, ser jo knallfin ut på bilder. Men det ble skikkelig nedtur. Synlig "endeved" på støpen overalt, hele "innredningen" på flyen lagt løs på toppen og festet med parkerskruer. Innredning i treverk så billig ut. Store kritthvite plastflater på innsiden av frontvinduer og ved styreposisjon. Denne er nå strøket fra "lyst på listen".

Clipper derimot, JATAKK !

Mvh Morten

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Flott Mainship trawler selges nå på finn. Denne finner du HER.

En etter min vurdering fra annonsen ser trawleren meget fin ut. Mye nytt utstyr byr selgeren på også til tross for at trawleren kun er fra 1999. Toppfart på rundt 19 mil pr. time gir mulighet for å kompensere mot rulling i lavere hastigheter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...