Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Det er en Ocean Alexander 50 Mk1 som er forlenget noen fot for å få et lengre akterdekk. Den har også fått nye motorer i løpet av livet, det ble satt inn et par TAMD63 for vel 10 år siden. De har nå gått vel 1000 timer.

Båten ligger sør i Europa, så jeg regner med en seilas på rundt et par tusen mil før vi er hjemme i båthavna.

 

cimg3668.jpgcimg3667.jpg

 

cimg3634.jpg

cimg3696.jpg

cimg3697.jpg

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Link to post
Share on other sites

Oi, oi her var nå mange nye (og gamle) fine Trawlere. Gratulerer.

(jeg skulle begynt å spare tidligere i livet. :headbang::wflag:)

Hei

Vi kan jo begynne med deg som vi gjorde med Astor :lol:

Det ble lagt et "mildt" :wink: press på ham for og gå over fra NW til trawler.

Hverken jeg eller Astor har angret på det.

Ser frem til sjekke båten til Biscaya når har kommer til hjemmehavnen.

mvh

giver

Redigert av giver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle,

 

og takk for alle lykkeønskninger. :cheers_wine:

 

Tigergutt: Jeg får gratulere tilbake. Hun ser splitter ny ut! (?)

Astor: Vi får nok ikke "Southern Promise" opp hit i tide til treffet kommende vår, men hvis vi ikke har solgt den gamle til da kan det være vi kommer.

 

Vi reiser nedover 2. juledag og skal bo ombord en uke før vi kommer hjem igjen. Regner med å bruke en del timer på å sette meg inn i systemene ombord. Håper det blir vær til å ta noen prøveturer utpå. Regner med at Admiralen skal benytte en del tid på å bo seg inn, hun også. :giggle:

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Link to post
Share on other sites

Heisan

Jeg lurer på om ikke den NYDELIGE GB`n 42 Eu er den samme som ligger til salgs på FINN.no

GB 42 Europa.

PS............... en som er seriøst på Jakt etter en tilsvarende GB, Det må være Europa mod.

TIPS om en brukt?? mottas med takk. jeg er på Boat shop 24 hver dag og sjekker.

Hvis noen kjenner til den som lå til salgs?????? på Finn.no i 2007, en GB 42 EU fra 1982 (så aldri at den var var solgt, ble bare plutselig borte!)

Disse båtene er jo like like nydelige uansett når de er bygd.

 

Hilsen en STOR GB Fa`n

 

Hilsen Børsy

 

Hei Børsy!

 

Tror jeg var i kontakt med eieren av denne tidligere i høst da vi jaktet GB 42, og hadde en ønskes-kjøpt annonse på Finn. Eieren heter Bjørn Hviding og treffes på bjorn@hviding.no. Han var ikke aktivt ute i markedet med å selge den, men ønsket å kvitte seg med den. Antydet rundt 2,5 for den, noe jeg syntes virket litt mye ut fra den infoen jeg fikk om båten. Jeg har ikke sett båten, så det er mulig standarden kan forsvare prisen. Uansett var vi ikke på jakt etter Europa-versjonen, og så endte det med en annen båt en GB til slutt også...

 

Fant den gamle annonsen også :wink: : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...d=ss_follow_tip

 

Lykke til :)

Link to post
Share on other sites

Da er båten i havn :smiley:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/0/602/grand_banks.jpg

 

Litt uvant å ha store buldrene diesler under beina i stede for en liten symaskin på 60 hk og ikke minst seil.

 

Trawler`n hadde nok ikke kommet inn i familien hadde det ikke hvert for all inspirasjon på baatplassen og ikke minst Trawlertråden :yesnod:

 

Gratulerer så mye med flott båt. Har siklet på denne en hel del ganger på finn.no :smiley: Det er ingen som slår GB på den stilfulle designen - det er hevet over enhver tvil ( i allefall min mening :smash: )

 

Vi har bestilt trekk rundt fly'en på vår trawler, og lurer på om du har en smart patent for for feste av duken. Tenker på duken på siden som fungerer som vindskjerm på siden og bak. Kalesjemakern anbefalte oss å sjekke løsning på tilsvarende båter. Frister ikke akkurat å skru for mye fester ned i dekket, men duken må jo holdes stram den veien også.... Tips mottas med takk :wflag:

 

Her er et bilde av fly'en:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10064/25_2831754171.jpg

Redigert av Neptune 42 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Neptune.

 

På GB er det egne øyer som er sveiset på rekkestøttene ca 5 cm over dekk. Her er letrekket festet.

 

Vet ikke om du ble klokere av dette.

 

Jeg skal se om jeg kan få tatt bilde av løsningen i løpet av helgen.

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Link to post
Share on other sites

Mener "Granny" i Bergensområdet var til salgs. Men det var en classic.

 

Vi lette også etter en Europa da vi skulle bytte båt. Vi endte opp med vår classic og angrer ikke en dag. Skulle vi bytte i dag hadde vi valgt samme løsning. Det har selvsagt noe med løsningen vi har innredningsmessig.

 

Lykke til med båtvalget.

 

ETT GODT NYTTÅR TIL ALLE TRAWLERFOLK LANDET RUNDT! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har bestilt trekk rundt fly'en på vår trawler, og lurer på om du har en smart patent for for feste av duken. Tenker på duken på siden som fungerer som vindskjerm på siden og bak. Kalesjemakern anbefalte oss å sjekke løsning på tilsvarende båter. Frister ikke akkurat å skru for mye fester ned i dekket, men duken må jo holdes stram den veien også.... Tips mottas med takk :wflag:

 

 

Hei. Neptune....

PÅ vår båt er det skrudd "øyeskruer" ned i dekket og opp under rekkene. Dårlig løsning. Planen er nå å fjerne dem, og i stedet bore 5 m/m hull på langs i gjennom rekkestøttene, og tre inn 5 m/m. rustfri stenger som trekket / nettet, kan festes i. Jeg bruker minste type hvite strips, ser "brukbart" ut..... :newyearsign::fireworks1:

Redigert av rover (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...