Jump to content

Løsne "topp svivel" på Furlex rulleforstag

Pondus

Recommended Posts

I forbindelse med innkjøp av nye seil, Genoa1 og Genoa3 for regattabruk har jeg en utfordring med å skifte seil raskt. I utgangspunktet hadde jeg planlagt å løsne toppsvivelen på forstaget og feste fallet direkte på seilet. På den måten ville jeg enkelt kunne heise den andre genoaen i LO og ta ned den andre i LE (2 spor i FURLEX forstaget). Har 2 fall tilgjengelig dersom topp svivelen enkelt kunne slippes ned.

MEN, toppsvivelen går ikke lenger ned enn til seilinnføringen i forstaget og må derfor opp med seilet. Er det noen som vet om det finnes en enkel måte å løse dette på ? I monteringsanvisningen til Furlexen er svivelen sluppet ned på forstaget før montering, så det ser mørkt ut.

/Pondus

Kunne du feste ei lita blokk litt over falltrinsa til genoaen, og så bruke ei tynn line til å hive svivelen helt opp? Jeg ville i så tilfelle også hatt ei line for å få den ned. Disse linene kunne legges bak sailngshorna under seilas.

Men, ville du unnskylde et lite rødt flagg på Arvikaracern dersom vi skulle havne i samme start?

Store Norske Kullseilingskompani.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...