Worry II Startet 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2006 (redigert) Heisann ! Må lime på plass eksisterende tak og vegg-trekk i min 85 Draco. Det er det "pusete" hvite plysj-trekket som Draco synes var så fint at alle Dracoer på 80-tallet bare måtte ha det.. Tenkte at vanelig kontaktlim var tingen ? Redigert 12.Oktober.2006 av Worry (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 JEG HAR BRUKT 3M SPRAY LIM OG DET HAR FUNGERT FOR MEG,MEN UNDERLAGET MÅ VÆRE TØRT Å RENT.DETTE ER IKKE NOE BILLIG LIM SÅ SE ETTER ALTERNATIVER.LYKKE TIL. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Jeg hører stadig mye positive erfaringer om limet TEC7. Beregnet på bil, båt og hus og det sies at det er like sterkt som sveising, hvis du f.eks limer støtfangere. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Rapid fra Wurth! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
C3 Svart 11.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Du kan bruke Casco Flex Pro. Dette er en vannbasert gulvlim for våtrom. Med denne kan du lime både våt og som kontaktlim som henger fast med en gang. Dette avhengig av temp. mengde og tørketid før sammenføring. En annen fordel med denne i forhold til kontaktlim er at du ikke så lett får bunker/fingermerkeri (ved bruk av f.eks. skaitrekk med skumgummi). Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
ELISE 1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Heisann ! Må lime på plass eksisterende tak og vegg-trekk i din 85 Draco. Det er det "pusete" hvite plysj-trekket som Draco synes var så fint at alle Dracoer på 80-tallet bare måtte ha det.. Tenkte at vanelig kontaktlim var tingen ? Hei har prøvd det samme i en sandvik jeg hadde, men det var ett skummgummibelegg bak plysjen som var i ferd med å gå i oppløsning . Endte opp med å legge nytt, prøvde det meste av lim, men ingenting ville hefte. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Du er nok inne på et problem der ja, Anja ! Skumbelegget er nok noe morkent... men hva slags belegg endte du opp med ? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 ...er nok i samme båt jeg også.... Prøvde å lime opp denne Dracopus greia før sommeren,men nei da. Fjernet stort sett alt av gammel skumgummi på baksiden ved bruk av stålbørste både på skrog og ved å gre forsiktig på baksiden av pusen. Jeg brukte dyrt spraylim fra KENT men når varmen kom....så kom også taket ned. Skal i vinter til med å skifte tak. Tror det blir skai med skumbakside i hjørner og kanter pluss plater som jeg bekler med skai for å dekke de store områdene. Har jo da muligheten for å trekke ledninger til f.eks downlights. Lurer litt på lim jeg også...men det står det masse om i mange gamle tråder her på BP. Får lete litt... Jørg-1 Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
ELISE 1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Jeg brukte vanlig trekk til skott, ala skai slikt man får i de fleste båtsjapper i taket og rundt vinduer. Og kjøpte gulvteppe med maritimt motiv til sidene. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
ELISE 1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 [ Lurer litt på lim jeg også...men det står det masse om i mange gamle tråder her på BP. Får lete litt... Jørg-1 VÅTROMSLIM Da har man mulighet for å dra, rette og tilpasse KONTAKTLIM Dette var vanskelig å bruke har man først fått kontakt så sitter det, ikke mulighet til justering. Min erfaring da... Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Jorg-1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 Grunnen til at Draco la dette pusestoffet er jo at overflaten under ikke er avrettet eller glatt slik at ALLE ujevnheter synes igjennom ved bruk av bare skai ala den du får kjøpt hos Sea-Sea. Kjøper jeg skai med skumgummibakside vi jeg lure på om ujevnheter forsvinner? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 (redigert) Jeg forstår hva du mener når jeg ser underlaget, Jorg-1 ! Redigert 12.Oktober.2006 av Worry (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ELISE 1 Svart 12.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2006 ca 5 mm tykt det jeg brukte, og små ujevnheter synes ikke. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.