Jump to content

Baatplassen kalender 2007

Suzuki

Recommended Posts

Forsåvidt ja, men tilhørende maskin koster kr 2150 (pluss moms antar jeg) :nonod:

Jada, derfor blir det ca 25 kr pr kalender. (100 spiraler koster 199,- og kan sikkert klippes i to --> 1 kr pr kalender, og maskinen.)

Ser at prisene er ex mva, så da blir det ca 30 kr pr kalender ved 100 og 15 pr kalender ved 200...

Noen bidrag til kalenderen fra årets båtferie.

"Det store smilet." Det beste jeg vet er jolletur.

15._Jolletur.jpg

"Paradis."

31._Valoeyene.jpg

Valøyene.

34._Valoeyene.jpg

"Galionshunden."

60._Holde_utsikt.jpg

Det siste bildet der er vel fra Langøya ved Kragerø. Stemmer det?

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Og da tok jeg meg en tur i lunsjpausen til den lokale copy-shop nede på hjørnet og fikk montert en spiralbinding i hvit ståltråd. Det kan funke slik, ja, men koster noen kroner ekstra. Å investere i eget utstyr blir ikke aktuelt før evt til neste sesong.

spiralbinding.jpg

Skal også oppdatere kalendersiden: det blir kr 35,- dyrere med spiral istedenfor lim. Ved bestilling av flere enn 2 kalendere samtidig, må jeg se hvordan det blir med plass i konvolutten. Jeg kommer da i fremtiden til å tolke innbetalt beløp: kr 130...kr 164 medfører limt kalender, fra kr 165 og oppover pr kalender blir det spiral.

:yesnod:

Enn denne? Er ikke dette en kombi-maskin, både innbindig og laminering? Billig isåfall!

Blitt foreslått før og da var svaret:

Nei, jeg tror denne type hjelper ikke.

Med denne bindingen kan du ikke slå om arkene til baksiden. Det forblir en bok med en rygg. Skal du ha januar-arket bak (bak desember-arket når januar er historie), så funker det ikke lenger.

Kalenderbinding har ikke noe rygg - eller rettere sagt en rygg som er tynn som en tråd slik at det ikke spiller noen rolle dersom den ligger hvilket som helst sted mellom arkene.

Jobber med produktutvikling :yesnod: :

Er det av interesse at kalenderkundene kan bytte ut ett eller flere eller alle bildene i kalendern med sine egne? Mot å betale kr 15 pr bilde - men uavhengig av antall kalendere som kjøpes? Da åpnes jo muligheten for rene trebåt-kalendere, rene motorbåt-kalendere, rene seilbåt-kalendere og rene frimerkesamler-kalender - imidlertid fortsatt med baatplassen-logo på toppen.

Bildene må ligge åpent på nettet i passende format; jeg må få opplyst om utbytting i en IM som inneholder en linje pr bilde som skal byttes ut: måneds-nr (1-12), tittel, bilde-URL

Eksempler:

En frimerkesamler-kalender - dvs alle 12 bilder byttet ut - med limt binding ville da komme på kr 310 (130+12x15), 2 stykker av det samme: kr 440 (2x130+12x15)

Årets kalender i seilbåt-fri, spiralbundet utgave (med 2 egne bilder for august og mai): kr 195 (130+2x15+35).

Synspunkter? :sailing:

P.S. OBS OBS: det er foreløpig bare en ide/forslag: IKKE send bestillinger ennå!

"Frimerke-kalender" er det muligens noen som trenger, men jeg er godt fornøyd med baatplassenkalenderen som den er i dag.

Men det jeg ønsker å fortelle, er at spiralbindingen er meget bra!!! :flag::flag:

Kalenderen ser profesjonell ut og kan absolutt benyttes som firmajulegave etc. Jeg har første kalender med denne spiralen, og den er meget bra!!

Anbefales :smash:

:-) steinar

Produktutvikling II:

Det pleier å være mer plass i konvolutten, slik at jeg avtalte nå med Ingar at jeg også kan selge vimpler sammen med kalenderen. Den som altså skal ha kalender og vimpel samtidig betaler kr 180 mer og får både kalender og vimpel i samme forsendelse. Der blir det kr 20 i rabatt, det hva vi sparer på porto og emballasje og håndtering. Men skal du kun ha vimpel, er det fortsatt Ingar som tar seg av dette.

Legger tilsvarende info inn på kalender- og vimpelsiden nå etterpå. Klistremerker følger nå med en kalender uansett - kostnadsfritt. (Ellers kan de fås gratis her.)

Har i dag mottatt en flott kalender med spiral på toppen.

Men Andreas, hva har skjedd med bildet fra Svenner? Det er blitt så veldig lyst i forhold til originalen. Altfor blast, synes jeg. Tenkte ikke så mye over det når jeg så oppsettet med de små bildene tidligere, men ser nå at det ble likedan på kalenderen.

Svenner4.jpg

Nå ser dette bildet nesten litt for mørkt ut her, men i full størrelse er det bedre. Originalbildet er på 1,51 MB. Har det blitt borte noe underveis her tro?

Hei.

En ting er å sende inn et bilde som en selv synes ser bra ut på ens egen skjerm. En helt annen ting er hvordan bildet vil se ut når det er printet ut på papir og blir seendes likt ut for alle, uavhengig av mottakerens datautrustning. I denne sammenheng blir det fort mye synsing. Og den som skal printe ut bildet må vanligvis justere det på en eller annen måte, alt etter hvordan printeren er, og hvilket papir som brukes. Har gjennom årene levert inn mange tusen bilder til fotoforetningen for å få papirkopier. Og normalt er en fornøyd med resultatet. Men har da fått tilbake solnedgangsbilder som så ut som om de var tatt midt på dagen. Her har enten automatikken eller personen nok trodd at det var et undereksponert bilde og gjort det som kunne gjøres for å "forbedre" bildet. Etter en telefonsamtale til lab'n, fikk jeg imidlertid nye utmerkede bilder tilbake.

Men i dette konkrete tilfellet er jeg nok enig (etter min subjektive oppfattning) at det printede bildet fra Svenner ble en anelse for lyst. Hadde jeg vært deg, hadde jeg imidlertid sendt en IM til Andreas som på idealistisk nivå har laget disse kalenderne for oss, og ikke skrevet et innlegg på "førstesiden av avisen" og sutret rettet til "sutret" (altså i gåseøyne).

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men i dette konkrete tilfellet er jeg nok enig (etter min subjektive oppfattning) at det printede bildet fra Svenner ble en anelse for lyst. Hadde jeg vært deg, hadde jeg imidlertid sendt en IM til Andreas som på idealistisk nivå har laget disse kalenderne for oss, og ikke skrevet et innlegg på "førstesiden av avisen" og sutret.

Lars H.

Nå håper jeg du har misforstått meg Lars H, og eventuelle andre også. Dette var aldeles ikke ment som sutring, bare så det er nevnt. Det var egentlig bare et forsøk på å vise at bildet ikke er så lyst i virkeligheten.

Og jeg er også klar over at bilder mange ganger kan se helt annerledes ut på papir en på en dataskjerm. Såpass mye har jeg drevet med fotografering opp igjennom årene at jeg vet da det.

Men jeg kan godt få innlegget fjernet, hvis noen føler seg støtt av det. Det er bare å gi meg beskjed.

Ellers så er jeg meget fornøyd med kalenderen, jeg. Synes den ble veldig bra med spiral i ryggen også.

Men jeg kan godt få innlegget fjernet, hvis noen føler seg støtt av det.

Nei, for all del, innlegget mitt var da ikke så alvorlig ment. Og jeg har nå dessuten endret det slik at ordet sutre er kommet i "hermetegn". Jeg fikk bare litt lyst til å gi Andreas kreditt for det store arbeidet han har gjort med kalenderen. Og hadde ikke andre før deg "sutret" (fremdeles i hermetegn) over innbindingen, hadde ikke Andreas svingt seg rundt og kommet opp med ringpermutgaven. Har selv innbinding med lim (som forresten holder fremdeles etter å ha bladd i kalenderen mange ganger). Neste år tror jeg jeg skal forsøke å få til en kalender for Sagaforumet, http://sagaforumet.com selv. Så jeg legger meg bak øret alt fra denne tråden!

Julehilsen fra Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det var godt å høre Lars H.

Jeg la på et par smilies i innlegget nettopp for å prøve og unngå at det ble misforstått. Og for å vise at jeg i utgangspunktet er strålende fornøyd med kalenderen.

Det er godt å ha noen flotte bilder å hvile øynene på utover vinteren. :smiley:

Glimrende eksempel på hvordan kommentarer kan misoppfattes og hvor viktig det er å være moderat og innrømme sine feil umiddelbart og komme hverandre imøte.

Flott GeirFrode og Lars H. :flag:

Det var ikke meningen å blande meg inn (jfr. eikette), men i lys av nominasjoner og ettertanke gjeldende baatplassen og hva det står for, var dette et godt eksempel.

Fortsett som videre. Beklager. :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

• 2 uker senere...

Skal minne (de fleste av) bildebidragsyterne fra ifjor om å gi en IM-lyd fra seg om hvilken type kalender de skal ha (1, 2, osv) gratis. Dere fikk en IM om dette.

Ellers er det fortsatt mulig og bestille ved forhåndsinnbetaling. Nærmere om fremgangsmåten her.

De som venter på å få tilsendt kalender med spiralbinding - den eldste bestilling ersånn omtrend fra rett før jul:

Hadde idag første anledning til å stikke ned til copy-shop'pen for å få det gjort.... og da er det stengt. Vet ikkke om innehaveren og eneste personalet er syk eller hva; det kan med andre ord drøye noen dager til.

De som venter på å få tilsendt kalender med spiralbinding .... det kan med andre ord drøye noen dager til.

Men idag gikk de i posten :cheers: Burde da vel være fremme på mandag.

Alle de som fortsatt sitter hjemme uten baatplassen-kalender eller lurer på hvordan de kan sponse driften av nettstedet, har fortsatt mulighet å bestille :yesnod: . Ny vimpel kan bestilles samtidig, og noen gratis klistremerker følger også med. Nærmere info her.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...