Astor Startet 17.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2006 Rem og jeg skal til Gøteborg for å hente hjem en 38 fots motorseiler til helgen. Hvor finner vi marinaer som holder åpent på denne tiden av året? Etter hva vi ser av langtidsvarsel er det meldt bra vær langs vestkysten av Sverige. Dette blir fin trening for to ivrige D5L-kandidater vil jeg tro. Litt nattseiling på fyr kan det også bli. PS: Hverken rem eller jeg har kjøpt seilbåt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 17.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2006 Dere får fylt på Bjørkø (57-44-10 N/ 11-40-46 E), litt vest for innseilingen til Gøteborg. Videre i Marstrand, Kungshamn, og jeg mener at Grebbestad har åpent. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2006 Astor og REM har vært skapseilere. Gratulerer att dere tok steget ut. Er vel også åpent i Gøteborg, pga fiskere.Regner vel med att Lysekil er åpent, ved sildefabrikken Smøgen likeså. Men denne båten treger vel ikke akkurat mange fyllinger. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Astor Svart 17.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2006 Joda, kunne godt tenkt meg en motorseiler, uten master! Takk for rask respons, folkens. Vi reiser ned på fredag ettermiddag og gjør oss kjent med båten samme dag. Forhaler tidlig lørdag morgen og går så langt vi kan lørdag. Været avhenger om vi går ut i havet eller leden oppover. Vi gleder oss til å omsette det vi har lært på D5L til praksis seilas. Båten ligger ferdigbunkret i Långedrag ved Gøteborg. Vi har en 92 hk. motor som eieren sier at vi kan gå i 9 knop på marsjfart. Syntes vel dette høres vel optimistisk. Tar med Lorenz-plotteren i Astor. Eieren fremskaffer en antenne som passer, og da har vi et ekstra hjelpemiddel i tillegg til oppsatte kurser på papirkart. Går alt som vi håper får vi med oss litt nattseilas også. I tillegg har vi VHF ombord. Dette er båten: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 17.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2006 Misunner dere turen nordvest-over. Jeg har kjørt denne turen mange ganger og jeg vil nødig seile i endel av de trange farvannene innaskjæres i mørke. Flere av overretterne er malt på fjell og disse kan det være vanskelig å observere selv med strekt søkelys ombord. De indre ledene gir fantastisk naturopplevelse i dagslys, men jeg ville personlig valgt utaskjærs seilas om natten. Som nevnt lykke til og pass på skjærene underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.