Jump to content

Marinisering av Citroen XM 2.1 TD motor eventuelt andre motorer


Jon-Kåre

Recommended Posts

Her er det en fra finn som har satt inn en delvis marinisert sakt .

 

Bare litt nysgjerrig, hva mener du med delvis marinisert? :confused:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Nei har forespurt men det var ingen som egnet seg, men takk for at du følger med

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Noen som har noen kjenskap til denne: Turbodiesel som har stått i en Iveco 35-10 1992 mod. Skal vistnok være 103hk

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Halla !

Har selv en Dyna 3,0 i min Mørebas.

Denne er den minste (B motoren ) utgaven på ca. 85 hk. Har blitt veldig glad i denne, selv om den er i minste laget for min båt.

Klompen har rusla fra 1980 og starter når jeg vil. Den er jaggu blitt "peist" av meg siden den er i minste laget. Vektmessig kommer den nok ikke gunstigst ut siden den er nokså kraftig bygd i forhold til mange andre 4ere. Følger med i forumet fordi jeg tenker i samme bane som deg; liten, lett, kjapp, billig...

Link to post
Share on other sites

Her kan du lese om min dyna motor. Ifølge toyota er vel den på 78 hk og hadde en vekt på 260kg. Tror nok at den iveco motoren kan være noe av samme slaget. Men jeg kjenner ikke noe til den, ikke vet jeg motorvolumet heller men har sendt en e-post til selger så får jeg vel høre

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Da ser det ut til at det kan bli Iveco motoren, har en kjenning som jobber hos fische båt i trondheim som skal dra og ta en titt på den for meg før jeg legger ut på tur og henter den. Kan være greit med litt forhandsinfo før jeg drar 50 mil. Forøvrig er den 2,5l og vil gjerne høre hvis det er noen som vet noe om denne type motor

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ivecoen blir det, drar og henter den på søndag så nå håper jeg at været holder seg sånn noenlunde brukbart. Slitsom å kjøre 100mil i drittvær.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Iveco1.JPG

 

Da var motoren hentet. 92mil på en dag er slitsom kjøring. Startet klokken fem i morges og var hjemme klokken 1900. Heldig med været bortsett fra noe enorm med snøfiller en halvtimestid på morran. Får se om jeg finner noe motornummer slik at jeg får tak i en bok til denne saken. Noen her som har iveco med 2,5 turbo diesel i ??

 

 

Ved nærmere ettertanke flytter jeg dette innlegget over i en ny tråd som vil omhandle mariniseringen av denne motoren. Håper jeg ikke driter meg ut nå) :blush::blush:

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...