Jump to content

Latterlige spørsmål........

Tine IV

Recommended Posts

Avventer eksempler som bekrefter innlegget til Lotus i # 44.

Helt enig med Lotus. Det finnes mange dumme spørsmål. Jeg har stilt mange slike sjøl og det har sikker han også! Men at spørsmål er dumme vil ikke si det samme som at de ikke skal kunne stilles. Hvis dette var standarden ville båtplassen vært langt mere taus og stripesamlerne langt fattigere.

Eksempel på dumt spørsmål? Tja.. Kona mi spør stadig vekk: Har du reparert sykkelen? Har du...?

Har dere hørt¨n før? Hun vet pokker så godt at jeg ikke har gjort en døyt!

De siste spørsmålene her på tråden er vel ikke "dumme"?

Det er vel ikke spørsmålene som er dumme, men de sier jo litt om spørsmålstillerne etter min mening da...

Kona mi spør stadig vekk: Har du reparert sykkelen? Har du...?

Har dere hørt¨n før? Hun vet pokker så godt at jeg ikke har gjort en døyt!

Dette bekrefter jo bare det jeg har sagt over her... og her snakker jeg av laaang erfaring... :crazy:

Spørsmålene er joi helt legitime de, men totalt unødvendig fra spørsmålsstilleren.... :discuss:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Litt oppi denne trådem var det en som undret seg over at båter ikke var utstyrt med diverse lys som er vanlig på bil. Blinklys burde jo vært påbudt :seeya:

men en annen ting som sikkert kan passe under denne overskriften er; hvorfor er ikke båter utstyrt med sidespeil ? Det er av og til man opplever andre farkoster som kommer som et skudd opp på sida og forbi - bb eller sb er hipp som happ. Det er ikke alltid man er forberedt på slike plutselige besøk selv om jeg har forholdsvis fri sikt akter. Noen båter har jo tett vegg og ingen mulighet til å holde et aksomt blikk på hekkbølgen.

Nei, få montert et sidespeil, så har man iallefal mulighet til å være litt forberedt. :eek:

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

Hun vet pokker så godt at jeg ikke har gjort en døyt!
Joa,enig i konklusjonen. Men det er egentlig ikke et spørsmål for svaret vet de hva er. De må bare ha bekreftet tilstanden. Ørnhild spør stadig om når i morra er hun. Maken til dustespørsmål ! Det kan da jeg ikke vite før dagen er der og det burde hun jo skjønne etter 25 år som Ørne Diktator.

De gir aldri opp med maset sitt. :discuss:

Jeg skal ikke trekke inn så mye filosofi i denne tråden, men Platon har blitt godt kjent gjennom de dialogene han skrev for omlag 2500 år siden. Her lot han Sokrates vandre omkring og stille tilsynelatende dumme spørsmål til datidens vise menn, Sofistene.

Sokrates viste med sine enkle spørsmål at kunnskapen ikke satt så dypt likevel.

Dette er noe av dybden i trådstartes tilnærming også til oss fritidsbåteiere.

Et av de kjennetegn mennesker har som mener at det finnes dumme spørsmål er at de ikke alltid er så kloke selv.....

Dei som fortsatt meiner at det finst dumme spørsmål, skal berre fortsette å gje dumme svar.
Hvorfor det? Er det ikke mye bedre å gi gode svar på dumme spørsmål?

Det er vel ikke spørsmålene som er dumme, men de sier jo litt om spørsmålstillerne etter min mening da...
Så det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme spørsmålsstillere? Godt mulig. Når hele klassen stønnet og lo om hverandre og læreren hadde problemer med å holde seg alvorlig, da visste Nils at han hadde stilt et dumt spørsmål igjen. Men Nils visste ikke hva som var så dumt, så kanskje det egentlig er spørsmålsstillerne det er noe galt med og ikke spørsmålene...... Redigert av Lotus (see edit history)

Dumme spørsmål:

Dum - er jo alle mann. De som tro noe annet har bare ikke funnet ut hva de er dumme i. :lol:

Derfor - ingen stiller dumme spørsmål, og alle fortjener et godt svar.

Her har vi et enkelt spørsmål for de som vet svaret: Hva er diklordefinyltriklormetylmetan for noe da? Noen dumminger som ikke vet det ? :crazy:

Dumme spørsmål:

Dum - er jo alle mann. De som tro noe annet har bare ikke funnet ut hva de er dumme i. :lol:

Derfor - ingen stiller dumme spørsmål, og alle fortjener et godt svar.

Her har vi et enkelt spørsmål for de som vet svaret: Hva er diklordefinyltriklormetylmetan for noe da? Noen dumminger som ikke vet det ? :crazy:

OMG!!!! Det er jo helt ordinær DDT, hyllevare i de fleste butikker her i Kvinesdal :-) men.. det staves

diklordifenyl-triklormetylmetan

Affe

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

En gift, syntetisk fremstilt som blant annet brukes til bekjempelse av insekter

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...