Jump to content

Forslag til feste for rød/grønn seilbåtlanterne

Kosmix

Recommended Posts

Hei,

jeg skal montere en rød/grønn lanterne på båten, men jeg tror ikke jeg har ikke noen god idé på hvordan jeg skal gjøre det. Samme for akterlanterne. Håper det noen der ute som har noen tips.

...Senest i kveld var jeg ute å seilte, og selvfølgelig ble jeg overrasket av at mørket senket seg hvertfall en halv time for tidlig. Jeg har jo ikke lys på båten! ...Den har en 3-farget rundtlysende i mastetoppen, men jeg har nylig oppdaget hvor kronglete det er å komme til for å skifte pære der. Jeg vil derfor bytte til lanterner i dekkshøyde.

:diving::cheers:

Edit: Typo.

Redigert av linux (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Jeg har desverre ikke noen faglige synspunkter på hvor du bør feste R/G/H lanternene,

men vil anstendig be om at du i alle fall går med lanterneføring nå i høstmørket.

'

Jeg hadde nylig observasjon av seilbåter som ikke lot til å ta lanterneføringen særlig alvorlig

- noe som krevde mer aktiv bruk av radaren enn hva jeg var forberdt på i forhold til noen navigasjonsøvelser.

Jeg foretrekker at R/G/H lanterne på seilbåter er montert i dekkshøyde, men forstår at det er mer hensiktsmessig for eieren å ha lanternene høyere.

Men,

få lanterneføringen i orden nå i høstmørket.

Det kom kanskje ikke klart fram av den første posten, men det er nettopp det jeg ønsker; å få orden på lanterneføringen.

Jeg prøver å finne en glup måte å feste lanternene på. Jeg har lanterner, kabler og alt elektrisk...mangler bare den glupe ideen om hvordan jeg skal montere det. Da tenker jeg spesielt på festebraketter.

Bare å montere sånn-sånn er mulig, men det vil jeg ikke. Det skal se fint ut, og de skal ikke ha skarpe kanter som kutter barbeinte føtter. I tillegg ønsker jeg å skjule alle ledninger så godt det lar seg gjøre. Hvilke lanterner som er foretrukket av andre båter må komme i annen rekke. Viktigste er at det er etter reglene....og de estetiske punktene.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...