Trond C Startet 23.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2006 Ja - hva menes om det? Når man oppgir navn er man muligens mer edruelig mht. hva man skriver.....eller? Det man skriver kan få større tyngde når man viser at man står for det..........eller? Det er greit med anonymitet, man bør få ha noe for seg selv..........eller? Å oppgi navn kan ha uheldige konsekvenser utenfor forumlivet..........? Kan være mangt å mene om dette, hva mener andre? Hvis jeg har gått glipp av at dette tidligere har vært gjenstand for omfattende diskusjon her behøver man selvsagt ikke ta temaet opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Jeg har fullt navn i signaturen, har ikke behov for og være anonym. Om det er lurt, vet jeg ikke dog Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Dette er jo opp til hver enkelt, det er ingen som forlanger det. Det skulle bare mangle om men ikke kunne "skjule seg" på ett internett forum. Mvh Nasse Nøff Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Fullt navn gir mer troverdighet spør du meg men der er jo selvsagt helt frivillig hvor fullt navn en vil bruke. En eller annen form for identifikasjon må der være, nettopp den totale anonymitet og ulempene med det var en sterkt medvirkende årsak til opprettelsen av Baatplassen.no Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Det er også mulig med mellomløsninger. Flere har henvisning til egen nettside, og der fremkommer flere steder hele navnet. Noen, som meg, har "nic" som er søkbart på nettet og hvor mye informasjon om personen fremkommer, jeg så nettopp at jeg fikk 2620 treff på mitt, og det skal ikke så mye arbeid for å finne identiteten. Tilsvarende er også for skipper_worse mener jeg. Det er ikke viktig for meg å vite hvem som står bak innleggene, det er selve informasjonen i innlegget som er det mest sentrale. I tillegg er det greit å kunne se "nicen" siden man over tid danner seg en oppfatning av hvorledes de forskjellige båtkollegaene uttrykker seg. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 I tillegg er det greit å kunne se "nicen" siden man over tid danner seg en oppfatning av hvorledes de forskjellige båtkollegaene uttrykker seg.Det var det jeg prøvde å si (men fikk det ikke til ). I denne sammenhengen er "Pelle Parafin" like godt som "SveinHa" Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
goggen Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Etter min oppfatning bør man være svært forsiktig med å legge ut fullt navn på diskusjonsforum og lignende. Det er etter hvert blitt svært vanlig å "Google" personer man vurderer å ansette, eller på annen måte hyre. Med fullt navn i alle innlegg på diverse debattforum vil man "for all fremtid" legge sine meninger og opphetede utsagn tilgjengelige for fremtidige arbeidsgivere, samarbeidspartnere og andre. Det er ikke alltid at det er ønskelig. I tillegg er det skremmende mye info tilgjengelig på nettet om hver enkelt av oss som kan brukes og misbrukes. For å ta trådstarter som eksempel så har jeg på 5 minutter kunnet konstatere at han har samme tittel som meg, selv om han jobber innenfor helt andre områder. Jeg har hans telefon, hjemmeadresse, arbeidsplass, og ser at han i fjor hadde xxx107,- i nettoinntekt. Jeg ser at han er født x1.x2.x7. Jeg vet hvilke styrer han sitter i (Kun ett), og jeg har en rekke linker til saker han har kommentert i nettaviser og lignende. Når jeg i tillegg søker opp alle hans innlegg på baatplassen.no får jeg et godt innblikk i hvem han er. Så kan vi jo spørre oss om vi synes det er greit å blottstille seg slik for venner og fiender Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Det er etter hvert blitt svært vanlig å "Google" personer man vurderer å ansette, eller på annen måte hyre. Med fullt navn i alle innlegg på diverse debattforum vil man "for all fremtid" legge sine meninger og opphetede utsagn tilgjengelige for fremtidige arbeidsgivere, samarbeidspartnere og andre. Det er ikke alltid at det er ønskelig.Jeg har "Googlet" mitt navn og det er jo helt utrolig hvor mange jern jeg har i ilden Slike ting må tas med en palle salt Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Akult Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Jeg har "Googlet" mitt navn og det er jo helt utrolig hvor mange jern jeg har i ilden Slike ting må tas med en palle salt Det spørs hvilket formål den som søker har. Jeg vil jo eksempelvis se at SveinHa omgir seg med mange interessante remedier gjennom de forskjellige diskusjonene. Kanskje til og med noen som er vanskelige evt. kostbare å få fatt i. Når jeg så gjennom tråen "Hvor går turen denne helgen" ser at han skal på båttur til langtvekkistan - ja da kan jo jeg avlegge hjemmet hans et besøk og "rydde" litt. Adressen finner jeg vel i katalogen. Litt paranoid tankegang - men følte jeg måtte veie opp for noe av det som teller i annen retning her. Ellers så var bare dette et eksempel. Men jeg ligger vel dårlig an hvis SveinHa får innbrudd nå Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Jeg vet ikke helt hva jeg mener om de enorme informasjonsmengdene som er tilgjengelig via internett-søk. Har opplevd at relativt ukjente mennesker har fått stor innsikt i mine ulike gjøremål - men det er vel noe man må være forberedt på: "Vil man være med på leken får man tåle steken". Et lite råd når det gjelder valg av "nic": I D5L-gruppa omtaler vi hverandre med nic. Det går greit å huske enkle navn, mens tallkombinasjoner faller tyngre for meg. Det kan sikkert være lurt å velge et "huskbart" nic. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Slike ting må tas med en palle salt ... eller en dunk parafin, hva, Pelle? Har du plass til meg i ditt bøljeband, forresten? Om man skal fremstå med fullt navn eller ikke får vel være et valg man tar. Det eneste problemet jeg ser er trøbbelmakere, som kan lage en god del vanskeligheter for forumet. Jeg har ingen behov for å vite noens identitet om de ikke vil publisere den selv --- det angår meg jo ikke heller. Mitt eget poeng med å ikke fremstå med fullt navn var at det var for tett mellom virke og hobby og jeg ønsket ikke å bli identifisert med jobben jeg har. Det er nemlig rimelig slitsomt. Det må være lov å "slippe ned guarden" når man ønsker. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 (redigert) Men jeg ligger vel dårlig an hvis SveinHa får innbrudd nå Slapp av. Goggen, Trond C og jeg ordner opp for deg hvis det blir trøbbel Nokas-saken ville blekne i sammenlikning Spøk til side, du har jo et meget godt poeng. Det er neppe et sjakktrekk å gjøre all verden oppmerksom på hvor man er til enhver tid. Men på den andre side så kan vel den samme typen info fås ved direkte observasjon dersom man er så interessert i hva Pelle Parafin gjemmer i kjellerboden (tror det er det åletrange kostymet til Sandra Salamander, som Pelle prøver å ikle seg av og til på fredagskveldene ). Jeg mener, det er vel ikke verre enn å se etter om båten er i båsen eller ikke? Redigert 23.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
vikers Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Etter min oppfatning bør man være svært forsiktig med å legge ut fullt navn på diskusjonsforum og lignende. Det er etter hvert blitt svært vanlig å "Google" personer man vurderer å ansette, eller på annen måte hyre. Med fullt navn i alle innlegg på diverse debattforum vil man "for all fremtid" legge sine meninger og opphetede utsagn tilgjengelige for fremtidige arbeidsgivere, samarbeidspartnere og andre. Det er ikke alltid at det er ønskelig. I tillegg er det skremmende mye info tilgjengelig på nettet om hver enkelt av oss som kan brukes og misbrukes. For å ta trådstarter som eksempel så har jeg på 5 minutter kunnet konstatere at han har samme tittel som meg, selv om han jobber innenfor helt andre områder. Jeg har hans telefon, hjemmeadresse, arbeidsplass, og ser at han i fjor hadde xxx107,- i nettoinntekt. Jeg ser at han er født x1.x2.x7. Jeg vet hvilke styrer han sitter i (Kun ett), og jeg har en rekke linker til saker han har kommentert i nettaviser og lignende. Når jeg i tillegg søker opp alle hans innlegg på baatplassen.no får jeg et godt innblikk i hvem han er. Så kan vi jo spørre oss om vi synes det er greit å blottstille seg slik for venner og fiender I tillegg kan man finne navnet påkona og hennes inntekt, barna - bilder av disse kanskje, jobb/skole på disse, bil og nummer osv., osv. osv... Når man så legger til at det er en gal, gal verden man lever i, så er jeg komfortabel med mitt nick - og bare det. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Nautilus Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Når man oppgir navn er man muligens mer edruelig mht. hva man skriver.....eller?For noen er sikkert det tilfelle. Det må nesten hver og en gjøre opp med seg selv. Det man skriver kan få større tyngde når man viser at man står for det..........eller?Det som gir meninger tyngde er når de er godt begrunnet. Dét avhenger hverken av navn, kjønn, rase, religion eller hvilken båt vedkommende bak meningen har. Det er greit med anonymitet, man bør få ha noe for seg selv..........eller?Selvfølgelig er anonymitet greit. Fins det én eneste grunn til at det ikke skulle være det? Å oppgi navn kan ha uheldige konsekvenser utenfor forumlivet..........?Det kan det definitivt. Noen av dem er allerede nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 så er jeg komfortabel med mitt nick - og bare det. og blogg Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Ble litt nysgjerrig på informasjonen til Vikers: Er det ikke slik at bloggen din : http://vikers.blogspot.com/ gir informasjon både om deg og familien din? Jeg mener ikke at det er noe galt i dette - men det bidrar vel ikke til å ivareta din anonymitet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 ... ser at han skal på båttur til langtvekkistan - ja da kan jo jeg avlegge hjemmet hans et besøk og "rydde" litt.Denslags har jeg i tankene. F.eks. så hadde jeg en rimelig oppdatert logg på hjemmesiden min i sommerferien men enkelte perioder ble bevisst logget i ettertid, som da båten ble liggende ubevoktet i 3 dager en times biltur hjemmefra er jo ikke lurt å annonsere for hele verden. Huset passer seg selv (med litt elektroniske hjelpemidler ). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Trond C Svart 23.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Stilig Goggen Det informasjonssamfunnet har sine sider....................nå forstår jo alle at jeg har noenlunde rund bursdag i februar neste år. Ønsker meg en fin båt, det blir ikke så mye på hver... Vil bare presisere at man gjør det man har lyst til her i livet, så lenge det ikke går ut over noen , så også med navn eller ikke navn her, begge valg er like greie sett herfra! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 (redigert) Det er nå så, men det er nå ikke full åpenhet da. Jeg og flere med meg ville nok funnet det ut, men full flashing er det da ikke. Skien har 60 000 mennesker snart - 150 Mona + 250 Petter så dere kan jo lete litt . Red: Skulle sitert roaldj her.... Redigert 23.Oktober.2006 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 jeg har noenlunde rund bursdag i februar neste år. Hvs du stiller på BP-julebordet på Wessel 1. desember, kan du jo regne med at LA 3939 arrangerer en eller annen form for markering når februar kommer. Sted?? Hah!! Båtmessen, naturligvis!! Frøken Fryd tar sikkert jobben som stand-by fartøy... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
goggen Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Trond C, jeg vet hvor rund bursdagen din er også Noen spesiell båt du hadde i tankene? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Taucher Svart 23.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Ingen har et behov for å vite hva jeg heter,så da får de ikke vite det heller...hvis du bruker samme nick(ser at dette er vanskelig for mange og skrive men dette er altså korrekt stavemåte)finner folk oftest ut det de trenger å vite om deg... Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 23.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2006 Hvs du stiller på BP-julebordet på Wessel 1. desember, kan du jo regne med at LA 3939 arrangerer en eller annen form for markering når februar kommer. Sted?? Hah!! Båtmessen, naturligvis!! Frøken Fryd tar sikkert jobben som stand-by fartøy... Skulle gjerne tatt julebord med baatplassens vestlandsavdeling, men skal på julebord med jobben samme dagen! Og siden min mer eller mindre bedre halvdel er med kan jeg ikke bare stikke når jeg har spist for å få med meg baatplassennachscpiel! Noen chilinøtter avec i februar, derimot......... Chilinøtter er godt det, jeg abonnerte på Maarudposten da de kom tidlig på åttitallet, eller var det sent på syttitallet, og ble der introdusert blandt de første for dette eminente produkt. Men lurer på om de ikke het noe annet i starten, evt. uten chili. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Noen spesiell båt du hadde i tankene? Goggen, jeg tror det var Princess 360 som var favoritten. Så dermed ligger jo du godt an til å organisere gaven til jubileet??? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
mons Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Hei For etpar år siden hadde jeg etpar tråder der jeg kom med konkrete "anklager" mot et selskap, andre har hatt det imot spesielle navngitte forretninger eller serviseytere. I slike tilfeller, der det rettes direkte beskyldninger mener jeg at navnet på den som legger inn bør være tilgjengelig, men ellers synes jeg anonymitet er helt ok. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.