Tommy R Startet 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2006 (redigert) Hei alle sammen . Er det noen som har peiling på hvorfor min volvo penta tamd 40 motor er treg å starte når den er varm? Må bruke gløding for å slippe å bruke starter for mye . Kommer lett når den er kald Redigert 23.Oktober.2006 av Tommy R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Dette er ofte tegn på dårlig kompresjon. Mål kompresjon på varm motor, juster ventiler. Er det dårlig kompresjon pga. fastbrente stempelringer kan det hjelpe med en olje-rens. Hvilken olje er motoren kjørt med? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Hei går startmotoren tregt rundt når den er varm? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Skulle den ikke ha vært enda verre å kaldstarte, hvis det var kompresjonen som var problemet? På kald motor er jo alle klaringer større? Jeg tenkte i alle fall først på ett eller annet feil eller skakt med drivstofftilførselen på startmotorturtall. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
saga Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Denne problemstillingen er litt motsatt av hva som oftest kommer opp. Vanligvis er kaldstarten den som volder mest problem. Jeg kom til å tenke på ventilklaringen på motoren din. Det kan hende den er for liten slik at den ved kald motor er akkurat slik at ventilene lukker, mens det kan hende at på varm motor så lukker ikke noen av ventilene helt slik at du mister kompresjon. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Om lagrene i startmotoren er slitt kan det godt få startmotoren til å miste krefter når den er varm. Hvordan høres det ut som om startmotoren går med varm og kald motor? Samme hastighet? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Tommy R Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Hei takker for svar, startmotoren går som bare det. Den starter grådig lett med gøding når den er varm og. Virker som startmotoren går fint både og ja Redigert 24.Oktober.2006 av Tommy R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Hvem farge er det på eksosen ved varm og kald motor tenker da på oppstart og kjøring ? Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Det er lett lys røyk foroldsvis lite, litt meir ved oppstart. Det e ein 86 mod kjørt ca 2200 timer Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Er det lenge siden dine Diesel dyser er sjekket opp ? Ikke det at jeg tror det er feil på dem men ett sted må du jo starte . Er det lenge siden dette problemete dukket opp ? Går motoren lett og ledig / jevn og pent når den er kald og varm? Redigert 24.Oktober.2006 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Har ikkje hatt den så lenge, hva som er hjort eller ikkje veit ein vell heller ikkje. Men har vert der så lenge eg har hatt den. Er ikkje så stort problem enda det er bare å gløde litt, så kommer den. Men er vell hellers kjent med eit motsatt problem. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Har ikkje hatt den så lenge, hva som er hjort eller ikkje veit ein vell heller ikkje. Men har vert der så lenge eg har hatt den. Er ikkje så stort problem enda det er bare å gløde litt, så kommer den. Men er vell hellers kjent med eit motsatt problem. Slike feil skal ikke komme når motoren er varm Du får ta en grundig høst service på motoren for og se om feil kan ligge i mangel på vedlikehold. Når det gjelde dine dyser så skader det ikke om du sjekker dem med tanke på hva en deffekt dyse kan stelle til med problemer for deg. Redigert 24.Oktober.2006 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Motor går fint , litt ugjevnt men det er under oppstart i 10 sekunder på tomgang. Så er den bra . har ikkje hatt den så lenge, veit ikkje hva som er gjort på den fronten. Ellers er motor helt topp. Er vel ikkje eit problem enda , er bare å gløde litt . MEN. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Såg ikkje att det var side 2, så trudde innlegg 5 var gått i røyk. Nybegynder feil Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Tror jeg ville kontrollert ventilklaringene på motoren din, og jeg ville ikke ventet for lenge med det. Går du med gasslekkasje på noen av ventilene ødelegges ventilsetene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.