seilor Startet 24.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2006 Nå må vi finne på noe konkret ikke bare si oss enige eller uenige til dieselavgiften, her må noe konkret gjøres. Det er ikke bare på båtsiden dette gjelder det gjelder og privatbilen, det er ikke farlig å ha høye avgifter i byene der du har kolektivtrafikken det er på landsbygda vi får svi her har vi ikke kolektivtrafikk. Ofte trenger vi to biler for å komme på jobb, i barnehage og butikk. Jeg har tenkt på hvis vi var mange nok som satte bilen å båten stille en måned så måtte regjeringen gjøre noe, det blei en del mindre intekter til staten. Jeg fåreslår at vi finner en dato og prøver på det. En annen ting jeg har tenkt på vi hører ikke mye fra organisasjonene våre de sitter bare på gjerdet å venter. MVH Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 På gjerdet og venter? Neida, en eller annen forening var jo tidlig ute med å kreve inn 75kr for å starte en aksjon. Husker ikke riktig hvem det var, eller hva de skulle foreta seg, men det var sikkert noe fornuftig. Så kom ikke her. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
seilor Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Jeg kan og kreve inn 75 kr. og ikke gjøre no, det jeg er ute etter er å få stat å regjering til å sette ned å kansje fjerne avgifter på det vi trenger å er avhengig av. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Muligheten til å emigrer til et land med lavere dieselavgifter er vel til stede- en Fredriksen gjorde vist det - for å slippe skatt. Bare å følge på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Om man gjør en dle undersøkelser rundt dette og sjekker skattenivået rundt i andre land vil man nok finne ut at vi har det ganske så bra i Norge. Men båtmessig kommer nok vi til å emigrere - bare på barnslig trass - dvs at det meste av dieselen fremover blir fylt i Sverige. Det er ca 45 minutters kjøring, og ikke rakkern om jeg bunkrer på norsk side av grensen med mindre jeg må. Sitér dette innlegget Link to post
hjalmar Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Jeg kan og kreve inn 75 kr. og ikke gjøre no, det jeg er ute etter er å få stat å regjering til å sette ned å kansje fjerne avgifter på det vi trenger å er avhengig av. Hva er det du mener I all beskjedenhet vil jeg påstå at det er en bedre ide å sende pengene til KNBF. Logg deg inn på dieselaksjonen.no og les hva pengene går til. Sitér dette innlegget Link to post
seilor Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Men det er ikke det som er problemet her vi har det utmerket i norge, det som er problemet er at det blir lakt skatter å avgifter på alt som har med rekreasjon å fritidssysler å gjøre. Vi behøver ikke godtta det selv om vi har det bra i norge. Når det gjelder privatbilen så er de som bor i byene bedre stilt der går buss eller trikk til alle døgnets tider mens vi som bor i utkantstrøk knapt nokk ser en buss, ja ja jeg har hørt det før bare å flytte til mere sentrale støk så slipper vi dette problemet. Men folk kan ikke bare bo i en by heller. Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 når det gjelder avgifter har vi ikke en dritt å si,det eneste vi ikke har avgift på nå er å blåse ut stearinlysa.nei bytt ut de kjøtthuene som sitter i det runde bygget i oslo såkalt stortinget.det er min mening hilsen may lady. Sitér dette innlegget Link to post
seilor Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Jeg mener at hvis vi boykottet med å ikke bruke verken båt eller bil i en måned så hadde det julpet på, de er trosalt avhengig av at vi kjøper drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Jeg mener at hvis vi boykottet med å ikke bruke verken båt eller bil i en måned så hadde det julpet på, de er trosalt avhengig av at vi kjøper drivstoff. Muligens bedre å bruke båten til noe fornuftig som f.eksempel å blokkere Drøbaksundet en velegnet dag til sommeren. Vi kunne jo bli enig om en dag ? Bilen kunne gjort stor nytte hvis f.eks. en et par tusen hadde bestemt seg for å kjøre noen runder rundt Stortinget på samme tidspunkt en dag de ventet celebert besøk. Sikkert mange anledninger til det. Men vi er jo dorske, unnskyld, norske. Hva er det som får oss ut av sofaen og opp på barrikadene ? Ikke mye, nei. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Ubåtfender Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Om man gjør en dle undersøkelser rundt dette og sjekker skattenivået rundt i andre land vil man nok finne ut at vi har det ganske så bra i Norge. Men båtmessig kommer nok vi til å emigrere - bare på barnslig trass - dvs at det meste av dieselen fremover blir fylt i Sverige. Det er ca 45 minutters kjøring, og ikke rakkern om jeg bunkrer på norsk side av grensen med mindre jeg må. Når det gjelder skatt er jeg enig. Men vi bor i et land med en haug av kamuflerte skatter.-alkoholavgift-miljøavgift-dieselavgift-moms- veiavgift- nrkavgift-tobakksavgift- seteavgiftfly-eiendomsavgift- Bompeng-vettu ka. Det blir risbrennevin til ankerdram snart. Jo da bra har vi fordi vi former samfunnet slik ja . men jeg tror at vi bør vurdere å flagge ut. Jeg får en flau smak av at NORGE AS ikke klarer å stramme inn velferden når pengene ikke strekker til, men finner opp en ny avgift/ skatt Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Bitteliten Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Flytt ikke til Sverige eller Danmark om du synes det er høye avgifter i Norge. Og tenker du på USA så ta med kostnadene for forsikringer, både skade og sykdom. Og har du unger kan du ta med 30.000-40.000 USD/år til College også. Og Lånekassen finnes ikke der. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Når det gjelder skatt er jeg enig. Men vi bor i et land med en haug av kamuflerte skatter.-alkoholavgift-miljøavgift-dieselavgift-moms- veiavgift- nrkavgift-tobakksavgift- seteavgiftfly-eiendomsavgift- Bompeng-vettu ka. Det blir risbrennevin til ankerdram snart.Jo da bra har vi fordi vi former samfunnet slik ja . men jeg tror at vi bør vurdere å flagge ut. Jeg får en flau smak av at NORGE AS ikke klarer å stramme inn velferden når pengene ikke strekker til, men finner opp en ny avgift/ skatt Bare fortell meg hvilket land du vil flagge ut til for å få det så inn i hampen mye bedre så skal jeg følge på. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at hele dieseldiskusjonen handler om " vil ha, vil ha", med få andre gode agumenter. Dersom denne avgiften, eller skatten, rammer fiskere og andre yrkesutøvere så er det ikke bra, men det kjenner jeg ikke til. Klagene her kommer i første rekke fra folk som har båt som fritidsaktivitet. Vårt velferdssamfunn, som for øvrig er et av det beste i verden, baserer sine velferdsordninger i stor grad på skatter og avgifter. Politikerne prøver etter beste evne å ta kronene der det svir minst, og da vil en vel tenke at luksusforbruk kan være en plass å ta inn noe. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Bare fortell meg hvilket land du vil flagge ut til for å få det så inn i hampen mye bedre så skal jeg følge på. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at hele dieseldiskusjonen handler om " vil ha, vil ha", med få andre gode agumenter. Dersom denne avgiften, eller skatten, rammer fiskere og andre yrkesutøvere så er det ikke bra, men det kjenner jeg ikke til. Klagene her kommer i første rekke fra folk som har båt som fritidsaktivitet. Vårt velferdssamfunn, som for øvrig er et av det beste i verden, baserer sine velferdsordninger i stor grad på skatter og avgifter. Politikerne prøver etter beste evne å ta kronene der det svir minst, og da vil en vel tenke at luksusforbruk kan være en plass å ta inn noe. Alle yrkesutøvere kan trekke alle sine diesel utgifter fra på inntekten sin fordi det er en real utgiftspost for produktet de selger. Det er altid kunden som til syvende og sist betaler gilde. Så jeg ser ikke problemet i det store og det hele da det rammer forbruker av produktet. Kunne jeg også trekke dette fra inntekten min, hadde regnestykket hvert litt annerledes. Det kan vi ikke med mindre du er selvstendig næringsdrivende og kan gi en kreativ gyldig grunn til å trekke denne utgiften fra i regnskapet. Alle gaver som går til en god sak er fradragsberettiget, men ikke miljøavgifter som dieselavgift. Hvorfor ikke- går det ikke til en god sak kansje???? Den velferdsamfunnet som du nevner virker ut som den slår sprekker ettersom det snart blir flere i samfunnet som lever på samfunnet. og det vi ser nå er en febrilsk kamp om å få inn penger til statskassen. Redigert 27.Oktober.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Skipper Worse Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Parolen "Hele folket i arbeid" har blitt til "Alle ansatt i Staten" ... men på veien var det noen som glemte hvem som skal skaffe penger til Staten ... Redigert 27.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SveinHa Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Alle gaver som går til en god sak er fradragsberettiget, men ikke miljøavgifter som dieselavgift. Hvorfor ikke- går det ikke til en god sak kansje???? Du er inne på noe her. Miljøavgift som virkelig går til noe som bedrer miljøet må jo være en god sak. Bare synd at alle miljøavgifter går med i det store dragsuget. Om en legger litt godvilje til å kan en jo kanskje si at når avgiftspresset er så stort at det struper brukerene og dermed medfører mindre forbruk så kan det ha en positiv miljøfaktor men det er nå å strekke strikken svært så langt da... Både du og jeg og alle private firma har ganske enkle økonomiske prinsipper å leve etter: Går der ut mer penger enn der kommer inn så må forbruket reduseres. Staten har det en smule anderledes: Går der ut mer penger enn der kommer inn så må inntektene økes og det er akkurat det vi ser for tiden Har sagt det før og sier det igjen: Så lenge nye avgifter virkelig går til det de skal og ikke er rene fiskale skatter så er det helt greit for meg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Tallisman Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Oppfordrer alle til og sende mail til sin respektive båtfabrikant om og prøve og påvirke regjeringens forslag til og legge på dieselprisen . Her burde alle som har interesse av båt gått i sammen da dette ikke bare rammer den som har båt men også den som lever av og lage båter det være seg båtfabrikker båt verksteder o.s.v . En diselpris på 10.68 pr L Hvill nokk føre til endel magrere tider for flere en kun den som er båteier Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 hei! dette innlegget passer vel bedre her i Dieselaksjonen Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Tillater meg å flytte tråden til dieselavgiftsforumet - eller til og med hekte den på en eksisterende tråd der borte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.