Christina 3 Startet 24.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2006 (redigert) Er det noen som kjenner til et sted langs glomma som dem kalte for "plata" før i tida ? Skal være en båthavn eller båtopplagsplass eller noe slikt. Skal være i Sarpsborg eller Fredrikstad kanten..... Redigert 24.Oktober.2006 av båtdilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Er det noen som kjenner til et sted langs glomma som dem kalte for "plata" før i tida ? Skal være en båthavn eller båtopplagsplass eller noe slikt.Skal være i Sarpsborg eller Fredrikstad kanten..... Tenker vell att du mener padda? Hvis det er det så er det rett før du er under Sandesund brua Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Tusen takk for raskt svar Ikke umulig at jeg hørte feil se. Kan du forklare litt nærmere om hvordan jeg kjører dit ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Heter vel pæddekommen ? Tror plata må være et annet sted Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Ja dere har nok rett. Kan dere forklare hvordan man kommer seg dit ? Vet hvor sannesundsbrua er....... Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 Tusen takk for raskt svar Ikke umulig at jeg hørte feil se.Kan du forklare litt nærmere om hvordan jeg kjører dit ? Det jeg da lurer på er det bil eller båt vi snakker? Hvis det er båt så er det rimeligt enkelt det er bare å følge Glomma oppover, mer eller mindre tills du ser brua. Hvis det er bil så er spørsmålet hvor det er du ska. Du har opplag på begge sider av Glomma. Du kan godt slå på tråden så kan jeg forklare hvordan du kjører med bil bare jeg vet litt mer hvor det er du ska. ( har sendt deg en IM med nummer) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Jeg er i fra dette distriktet og jeg har aldri hørt om noe sted som man kaller Padda eller plata, men `Pæddekommen` som vi sier i Østfold er godt kjent av de fleste. Det var før at kloakken rant ut i Glomma i et stort hull\rør og dette stedet kalte vi Pæddekommen, og det ligger nesten under den lange Sannesundbrua på Sarpsborg siden. Redigert 24.Oktober.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Takker for alle svar og dere har alle sikkert rett i at det heter "pæddekommen" eller "padda". Vet også nå at den ligger nesten under sandesund brua. Men hvordan kommer jeg dit med bil er spørsmålet nå ? Redigert 24.Oktober.2006 av båtdilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Hei du er selv i fra Østfold ser jeg så jeg prøver og legge ut et kart du starter i Olav Haraldsonsgate det er den som går igjennom hele Sarpsborg med alle lyskryssene. Kommer du i fra E6 så kan du ta av ved Biltema og kjøre rett ned derifra, følger du Alvimveien nedover et lite stykke så finner du flere plasser hvor det er båtsalg opplag og båthavn. Redigert 24.Oktober.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2006 ok Tusen takk for alle som engasjerte seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.