PolarSnekke Startet 24.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2006 Har nettopp kjøpt en Polar20 med Marna MB10a med vridbar propell (er det a eller s som er rett betegnelse på denne motoren, når den har vridbar propell og ikke gir?). Har hatt diesel tidligere, har liten peiling på Marna bensinmotor. Motoren er imidlertid en fryd for øret, går jevnt og lyder som vakker poesi. Tøff, tøff, tøff. Topp er byttet i år, eksosmanifolden likeså. Det som er mindre vakkert, er at akslingen slurer – selv på lavt turtall. Turtallet øker korrekt, men akslingen ser ikke ut til å følge med. Noen som har tips på hvordan dette kan rettes? Hva kan teoretisk være galt her? Hvordan er egentlig akslingen festet på denne motoren? Takknemlig for alle tips. Det står en settskrue mot akslingen (denne er firkantet), som visstnok står i en fordypning inn mot akslingen. Kan denne, gitt at den kommer ut av stilling, være årsaken? Fant et bilde av fest til aksling her på formuet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
margarus Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Hei Ta av lokket der står Marna på. Der vil du se 2 armer som beveger seg når du kopler inn. Du trenger en 19mm fastnøkkel og en skrutrekker. Du må vri på propellen for og komme til begge 2. Løs mutteren og skru skruen en 1/2 omdr. inn så stram mutteren og prøv om det er nok. For du for tunge vinger forover er der en skrue på flensen som klypen runt trekkrøret skal gå i mot. Har du for mye vinger må du skru den litt lenger ut så hendelen ikke går så langt frem. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.