Jump to content

Vinterlagring gummibåt

Frivakten

Recommended Posts

Har en større Zodiac med oppblåsbar kjøl (hypalon).

Hvordan skal jeg oppbevare den i vinter?

Mye eller lite oppblåst? Henge den opp i stroppene?

Kan gjerne legge den på flatt underlag, da igjen med mye eller lite luft ?

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det beste for båten er nok at den lagres oppblåst. Å henge opp båten f.eks. oppunder et garasjetak, er ideelt.

Selv har jeg dessverre ikke plass til å ha båten oppblåst. Den ligger derfor brettet løst sammen uten luft. Men jeg pakker den ikke ned i bagen. Innbiller meg at båten har best av å ligge luftig og minst mulig brettet.

Da jeg pakket fram min Bombard 310 Tropic fra vinterlagring i sammenpakket tilstand var det blitt et hull på hver side, rett framenfor tvers, i bretten. Båten lå i garasjen og ble flyttet et par ganger iløpet av vinteren. Antar kuldegradene gjorde at duken ble så stiv at den brast ved bevegelse. Har siden lagret den 60-80% oppblåst, uten ytterligere skade.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...