Frivakten Startet 26.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2006 (redigert) Har en større Zodiac med oppblåsbar kjøl (hypalon). Hvordan skal jeg oppbevare den i vinter? Mye eller lite oppblåst? Henge den opp i stroppene? Kan gjerne legge den på flatt underlag, da igjen med mye eller lite luft ? Redigert 26.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
"Mathilde" Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 Det beste for båten er nok at den lagres oppblåst. Å henge opp båten f.eks. oppunder et garasjetak, er ideelt. Selv har jeg dessverre ikke plass til å ha båten oppblåst. Den ligger derfor brettet løst sammen uten luft. Men jeg pakker den ikke ned i bagen. Innbiller meg at båten har best av å ligge luftig og minst mulig brettet. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 Da jeg pakket fram min Bombard 310 Tropic fra vinterlagring i sammenpakket tilstand var det blitt et hull på hver side, rett framenfor tvers, i bretten. Båten lå i garasjen og ble flyttet et par ganger iløpet av vinteren. Antar kuldegradene gjorde at duken ble så stiv at den brast ved bevegelse. Har siden lagret den 60-80% oppblåst, uten ytterligere skade. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Ask Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 Hei Eg har lagra min (nå solgte) Achilles gummibåt (hypalon) i kjellaren i fleire år. Den har vore pakka i bagen. Den var god som ny når eg tok den fram. Husk å lagra gummibåten din slik at rotter eller mus ikkje kan nå den. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.