Frivakten Startet 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2006 (redigert) Har en større Zodiac med oppblåsbar kjøl (hypalon). Hvordan skal jeg oppbevare den i vinter? Mye eller lite oppblåst? Henge den opp i stroppene? Kan gjerne legge den på flatt underlag, da igjen med mye eller lite luft ? Redigert 26.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
"Mathilde" Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Det beste for båten er nok at den lagres oppblåst. Å henge opp båten f.eks. oppunder et garasjetak, er ideelt. Selv har jeg dessverre ikke plass til å ha båten oppblåst. Den ligger derfor brettet løst sammen uten luft. Men jeg pakker den ikke ned i bagen. Innbiller meg at båten har best av å ligge luftig og minst mulig brettet. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Da jeg pakket fram min Bombard 310 Tropic fra vinterlagring i sammenpakket tilstand var det blitt et hull på hver side, rett framenfor tvers, i bretten. Båten lå i garasjen og ble flyttet et par ganger iløpet av vinteren. Antar kuldegradene gjorde at duken ble så stiv at den brast ved bevegelse. Har siden lagret den 60-80% oppblåst, uten ytterligere skade. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Ask Svart 26.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2006 Hei Eg har lagra min (nå solgte) Achilles gummibåt (hypalon) i kjellaren i fleire år. Den har vore pakka i bagen. Den var god som ny når eg tok den fram. Husk å lagra gummibåten din slik at rotter eller mus ikkje kan nå den. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.