Jump to content

tennplugg johnson 20/18hk


henning_dt85

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Det er jo du som sier at motoren din blir for varm  :cryin:

 

Kanskje den ikke gjør det? Er det noen forskjell på før og etter skifte av termostat?

 

Hva slags plugg du skal ha avhenger litt av hva slags kjøring du bedriver. KJører du mye i dorgefart er en varmere plugg å anbefale. En varmere plugg er en plugg som holder lenger på varmen før den avgis til gods, og som lettere oppnår selvrensende temparatur. En kaldere plugg brukes ved hardere kjøring. Da blir motoren og temperaturen i brennkammeret høyere, og pluggen må avgi varme til gods raskere, altså en kaldere plugg. NGK har verdier som tilsier; jo lavere tall, jo varmere plugg, og omvendt selvfølgelig.

 

NGK angir den plugg som etter tester og tilbakemeldinger er den plugg som oftest gir det beste resultat, og optimal drift. For din motor er det som kjent B7S.

 

mvh

 

Marna

Marna

Link to post
Share on other sites

på en enkelskrogs 12 fot with kan jeg jo ikke unngå å kjøre med  "gassen i bånn"!!. Jeg kjøpte motoren på vårparten, der forrige eier påstod at termostat er skiftet ut. Faktisk så blir den ikke så varm når jeg kjører i dorgefart da!! Synes den bare er litt for varm når jeg kjenner på stammen i forhold til min utrangsjerte 9,5 hk (men den er bygd opp med motoroppheng mellom motorblokk og stamme, i motsettning til 20 hk der stamme og motorblokk er en del, kanskje det kan ha noe å si??)

Jeg skal hvertfall til våren prøve med en kaldere plugg. På en helt lik motor, bare i 18 hk, bruker tennpluggen b9hs, litt suspekt ( feil kjøling/termostat)??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...