Jump to content

Motorbytte fra MD11C til 2003


Allan E

Recommended Posts

Du kan evt maile/spørre på www.drevia.se , også søke på de to motorene der, se tegninger/mål osv. :yesnod:

 

 

Har en ny slik glassfiber-motorbukk, som det står skrevet 2003 på.

Se foto i finn-annonse:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;adTypeId=67

 

 

Tror størrelsen på "ringen/åpningen" i bukken til seildrevets gummiring, er lik på S110 og S120.

En forskjell, er som du kan se av foto at det er flere skruehull til klemringen på S120, men hullene er plassert slik at klemringen til S110 også passer, og omvendt i din båt.

 

Altså om du skal sette inn VP2003/S120 , så er det kanskje bare høyden på de to tårnene til motorlabbene, som trenger justeres. Sjekk motormålene.

 

 

Vel , litt hjelp på veien kanskje.

 

 

Hilsen Opus :flag:

Redigert av opus (see edit history)
Link to post

Nei det har ikke skjedd noe akutt men jeg har lyst på en nyere motor og jeg kom over noe som kunne høres bra ut. Jeg må passe på temperaturmåleren på den motoren jeg har i dag for temp går opp og ned som en jojo hvis jeg kjører litt hardt.

Jeg må sjekke litt mer om denne nye motoren. Den har gått med ferskvann siden den var ny. Litt fler hester kan være greit hvis det blåser mye rett imot. Og en sylinder til er ikke å forakte. De går veldig fint disse 3 sylindra motorene.

Link to post

Frister sikkert med nyere motor, men 2000 serien er noe av det elendigste VP noengang har produsert.

 

Har aldri kjøpt et engelsk Yachting magasin uten at " how to start my VP 2002 " har vært nevt.

Jeg var som deg veldig fristet, men valgte å styre unna akkurat den modellen, grunnet ryktene den har .

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Tja ...

 

Min båt er nok opprinnelig levert med en MD11C tror jeg. Står hvertfall det i brosjyren fra HR. Motoren ble skfitet - antagelig i 1996 eller 97, og det ble satt inn en MD2030. Dette skjedde jo før min tid med båten, men det ser ikke ut til at det er gjort noen store ombygninger i forbindelse med motorskifte. Båten ble noen år senere levert med 2003 originalt.

Link to post

Jeg tenkte på ringen bak om den kan brukes som den er, eller om hele fundament må bygges om. Min motor står også i ei rørramme og det jeg tenkte på var å modifisere denne. Er disse kjent for å ha startvansker eller er det folk som ikke har fått med seg prosedyre for kaldstart. Et annet pluss er også vekt, 2003 er 75 kilo lettere.

Link to post

Hadde tidligere en VP2003 fra -85 med 120S drev. Motoren var grei nok den under drift, men det det var et styr å få start på den, særlig hvis det var kaldt. Pleide å legge en frostvakt inne i motorrommet en times tid før start, da gikk det greit. Største ankepunktet mot denne motorserien er vel at den mangler gløding. Har lest mye om denne serien i engelske båtblader, som også en annen her nevnte. Der stod det mye om kaldstartprosedyren (litt gass og ut med stopphendelen før start), samt "don`t baby your motor" i betydingen: "Ikke daukjør den". Min 2003 hadde gått 1600 timer med minimalt vedlikehold da jeg kjøpte den, og det har vel noe å si tenker jeg. Ved normal bruk og godt vedlikehold hadde det kanskje vært en kjempemotor, hva vet jeg?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...