Allan E Startet 27.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2006 Er det mye som må bygges om hvis jeg bytter motor fra MD11C til en VP2003. Er det noen her på forumet som har gjort tilsvarende bytte? MD11C har et 110 drev og 2003 har 120 tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Du kan evt maile/spørre på www.drevia.se , også søke på de to motorene der, se tegninger/mål osv. Har en ny slik glassfiber-motorbukk, som det står skrevet 2003 på. Se foto i finn-annonse: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;adTypeId=67 Tror størrelsen på "ringen/åpningen" i bukken til seildrevets gummiring, er lik på S110 og S120. En forskjell, er som du kan se av foto at det er flere skruehull til klemringen på S120, men hullene er plassert slik at klemringen til S110 også passer, og omvendt i din båt. Altså om du skal sette inn VP2003/S120 , så er det kanskje bare høyden på de to tårnene til motorlabbene, som trenger justeres. Sjekk motormålene. Vel , litt hjelp på veien kanskje. Hilsen Opus Redigert 27.Oktober.2006 av opus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 .....hvis jeg bytter motor fra MD11C til en VP2003. ...og du som nettopp har byttet belgen Har det skjedd noe akutt siden du vil bytte motor, Gladiator? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Nei det har ikke skjedd noe akutt men jeg har lyst på en nyere motor og jeg kom over noe som kunne høres bra ut. Jeg må passe på temperaturmåleren på den motoren jeg har i dag for temp går opp og ned som en jojo hvis jeg kjører litt hardt. Jeg må sjekke litt mer om denne nye motoren. Den har gått med ferskvann siden den var ny. Litt fler hester kan være greit hvis det blåser mye rett imot. Og en sylinder til er ikke å forakte. De går veldig fint disse 3 sylindra motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Frister sikkert med nyere motor, men 2000 serien er noe av det elendigste VP noengang har produsert. Har aldri kjøpt et engelsk Yachting magasin uten at " how to start my VP 2002 " har vært nevt. Jeg var som deg veldig fristet, men valgte å styre unna akkurat den modellen, grunnet ryktene den har . Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Tja ... Min båt er nok opprinnelig levert med en MD11C tror jeg. Står hvertfall det i brosjyren fra HR. Motoren ble skfitet - antagelig i 1996 eller 97, og det ble satt inn en MD2030. Dette skjedde jo før min tid med båten, men det ser ikke ut til at det er gjort noen store ombygninger i forbindelse med motorskifte. Båten ble noen år senere levert med 2003 originalt. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Jeg tenkte på ringen bak om den kan brukes som den er, eller om hele fundament må bygges om. Min motor står også i ei rørramme og det jeg tenkte på var å modifisere denne. Er disse kjent for å ha startvansker eller er det folk som ikke har fått med seg prosedyre for kaldstart. Et annet pluss er også vekt, 2003 er 75 kilo lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Hadde tidligere en VP2003 fra -85 med 120S drev. Motoren var grei nok den under drift, men det det var et styr å få start på den, særlig hvis det var kaldt. Pleide å legge en frostvakt inne i motorrommet en times tid før start, da gikk det greit. Største ankepunktet mot denne motorserien er vel at den mangler gløding. Har lest mye om denne serien i engelske båtblader, som også en annen her nevnte. Der stod det mye om kaldstartprosedyren (litt gass og ut med stopphendelen før start), samt "don`t baby your motor" i betydingen: "Ikke daukjør den". Min 2003 hadde gått 1600 timer med minimalt vedlikehold da jeg kjøpte den, og det har vel noe å si tenker jeg. Ved normal bruk og godt vedlikehold hadde det kanskje vært en kjempemotor, hva vet jeg? Sitér dette innlegget Link to post
gps Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Startprosedyren er som følger: Sett regulatoren på ca 3/4 fullt. Dra opp stopphendelen og slipp den igjen. Deretter vrir du på nøkkelen. Har selv en 2003 T, har aldri hatt startproblemer etter at jeg leste manualen. Uansett kulde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.