M/S Bastard Startet 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2006 (redigert) Har ett spørsmål, hvordan får jeg dratt ut dette dekslet. Jeg har skrudd ut de 4 boltene, men hva nå? Spør før jeg gjør noe dumt Legger ved ett bilde til, trenger jeg bare og bytte den ytterste tetningen tro? Den med nummer 42 Redigert 27.Oktober.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Kjenner ikke til giret ditt, men normalt bør vel en kraftig ters klare jobben?? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Har ikke noe og feste tersen i der. Her er bilde av ytterste tetning, fikk den av da, med litt list Denne simringen er det ikke mye igjen av, jeg regner med at disse 2 delene har sittet sammen. Hvis ikke har jeg ødelagt den metallringen Uansett var det ikke rare tettinga her Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Denne simringen er det ikke mye igjen av, jeg regner med at disse 2 delene har sittet sammen.Hvis ikke har jeg ødelagt den metallringen Sånn såg simmringen på BorgWarneren på kutteren ut også... Den lakk flere liter i timen på slutten Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Byttet du bare denne da eller? Det hadde jo vært greit og slippe og skru mere nå, for jeg har lyst til og sette inn motor med gearet på Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Hold en trekloss mot styringen på ytterste flensen(kanten innenfor flaten med de 6 hulene). Slå på klossen med en hammer og bytt side etter noen slag. Da vil dekselet gjerne komme utover, litt og litt.... Håper du lykkes..!!!! Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Byttet du bare denne da eller? Byttet mer eller mindre alle pakninger fordi det var en he--- drittjobb å skru ut gearet, og da skiftet vi mer enn vi måtte for å være trygg (bare gearet er 300 kg og tar 10l olje). På vår kasse var det mange gummiklosser som var støtdemperputer mellom motor og gearkasse, disse var blitt hard og sprø, og alle disse ble også skiftet. Husk at du skal fylle olje og kjør motoren et par omdreininger og fyll igjen, dett fordi du skal fylle opp pumpe osv i gearen. Står om det i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Ja, riktig. Får se hva jeg gjør, tror det bare er denne. Den på innsiden, er det en o-ring tro? Hvis jeg får av dekslet så kan jeg bytte den også, men nå er det ikke noe jobb for meg og ta av gearet en gang til. Har talje i den garasjen jeg står så det går fint. Veide gearet ditt 300kg Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 Veide gearet ditt 300kg Jepp (hentet fra manualen). Og det var bare 0,5mm klaring for å få den klar av motor og og fundament... Brukte kjettingtalje og kubein Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Mitt er ikke så tungt heldigvis, men rundt 40 kg vil jeg tippe. Jeg løfter det greit av men ikke på igjen, da brukes talja. Godt jeg oppdaget lekkasjen nå, og ikke etter at den er satt i båten. Det ville vært nedtur. Men, da får jeg komme meg til pusheren så fort som mulig og få bestilt simring Redigert 27.Oktober.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Kanskje ikke så rart at det lakk olje fra gearet Så jeg satser på at det er bare denne simringen, skal montere gearet i morgen og sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Skal dei der to forestille same del? . Skal sei den til høgre var tynnslitt. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 2.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Jepp, litt sliten ja. Bare inneringen igjen av den. Så nå må motor startes i morgen, skal bare ha tak i olje først i morra Sitér dette innlegget Link to post
K.I.S.S. Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hei. er det noen som vet hvorfor simmeringen som sitter i forkant på borgwarner gear som jeg har kommer ut slik at all oljen går kjølen, det har hent flere ganger, har prøvd å lime den inn med loctite 638 men det nytter ikke den holt i ca 1 år. Hva er feilen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.