Jump to content

propellerfaringer Skew-evt.back vanlig b7 4 blad

aanton

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med Skew-Bakc. kontra vanlige Radice 4 blads propeller på halvplaner Er det riktig som blir påstått i beskrivelsen med feks. 7% fartøkning

Kunne gjerne tengt meg å senke turtallet litt og få mindre støy

Jeg har limt inn beskrivelse ti Sleipner under

S-8

Type S-8 Skew-Back

S-8 er en 4 blads propell med bladareal på Fa/F = 0.74. Skew Back propellen er den perfekte propellen for moderne båter. Propellbladenes utforming gjør den til markedets mest stillegående propell, og den kan gi opp til 30% støyreduksjon og vesentlig reduksjon av vibrasjoner. Fartsøkning opp til 7% ved samme motor-effekt, samt bedre drivstofføkonomi, særlig ved marsjfart (se illustrert diagram under). Passer for båter med hastighet over 14 knop og med motorer over 100 hk.

mvh aanton

Redigert av aanton (see edit history)

Å komme frem til korrekt propell kan kreve endel utprøving.

Fikk hjelp av Sleipner til å velge ut spesialtilpasset Type S-8 Skew-Back med stort bladareal.

Ved å tegne korrekt skrogform aktenfra og fra siden og oppgi tyngde, motortype pluss endel andre ting utfører Radice beregning av optimal propell. Jeg minnes å huske at vi endte opp med en propell hvor bladarealet var oppe i omlag 85%.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...