Espen C Startet 30.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2006 (redigert) Er det noen som vet om noen Pc programmer som gjør at en vilken som helst Gps blir forvandlet til en Garmin Gps slik at man kan bruke F.eks en Haicom Gps til Nroute? Har testet litt med Franson GpsGate i MapSource og der ser det ut til å virke, driver og laster ned Nroute nå jeg regner med at det vil virke der å Det gjorde den Haicomen kunne brukes til Nroute kartprogrammet. Nå mangler det bare og få tak i en fullverson av denne Franson GpsGate da dette er en demoverson. Redigert 27.Januar.2007 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Ikke akkurat svar til ditt spørsmål, men jeg drev å prøvde på det idag jeg å. Prøvde n-route opp mot haicom men fant ingen satelitter. Tenkte at jeg sikkert måtte ha en garmin. Så prøvde jeg min garmin 126 opp mot n-route men den fant ikke noen satelitter der heller ? Er det noen instillinger i n-route jeg ikke har riktige ? Med c-map og map-sourse finner den satelitter med både garmin126 og haicommen....... Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 30.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Hei vist du går inn på enhetsbehandlingen i Windows så velger du porter (Com og Lpt) der ser du vilken port din Gps bruker, gå så inn på Tilbehør i NRoute programmet og velg gps velg riktig port der og prøv på nytt. Vist du ikke får det til så last ned Franson GpsGate da vil det virke Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Husker jeg ikke feil så leser nRoute kun Garmins grensesnitt. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 30.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Husker jeg ikke feil så leser nRoute kun Garmins grensesnitt. Det er riktig det men med et program som heter Franson GpsGate som lurer NRouteprogrammet til og tro at du har en garmin Gps, jeg har akkurat lastet det ned og prøvd nå og det funket fint med min Haicom gps. Jeg prøvde også i Mapsource der virket gpsen i fra før men jeg måtte legge inn koden hver gang jeg startet Gpsen men det slipper jeg nå som jeg bruker Franson GpsGate Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Hei! Har ikke svar på spørsmålet ditt ang. Haicom, men dropper du bruk av Nroute, og bruker Mapsourse versjon 6.5. ligger koden på nettet som åpner alle sjøkartene fra Kirkenes til Columbia :) Kjører dette selv på en gammel garmin 12, og det funker bedre enn Nroute :) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 30.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Ja jeg bruker Mapsource 6.5 med Bluechart 7.0 og jeg har kode til det, ser ut som det er kart i hvertfall fra Norpolen til Cape Town Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 "Espentc" Har lett litt etter Franson gpsgate.....hvor lastet du det ned ? Kunne tenkt meg å prøvd jeg å... Sjekket hvilken com port jeg brukte(com1) og har innstilt nroute på dette, men fikk ikke kontakt med noen satelitter Bruker mapsource 6,5 og Bluechart 7.0 jeg å. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 31.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 (redigert) Hei du kan laste ned en gratisprøve på programmet her http://franson.com/gpsgate/ det virker vist i 14 dager før du må kjøpe det men det er billig Jeg fikk det til og virke med mapsource 6,5 og Bluechart 7.0 uten gpsgate programmet men måtte da låse opp kartet når jeg startet gps søkingen, men med gpsgate programmet så slipper du og låse opp kartet hele tiden. Redigert 31.Oktober.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Hei du kan laste ned en gratisprøve på programmet her http://franson.com/gpsgate/ det virker vist i 14 dager før du må kjøpe det men det er billig Jeg fikk det til og virke med mapsource 6,5 og Bluechart 7.0 uten gpsgate programmet men måtte da låse opp kartet når jeg startet gps søkingen, men med gpsgate programmet så slipper du og låse opp kartet hele tiden. Fikk du med detaljene ? Du vet de små dybdene. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Espen C Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Fikk du med detaljene ? Du vet de små dybdene. Hei ja jeg får med alle detaljene og min Haicom Gps virker nå med både mapSourse og med NRoute Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Jeg får ikke "aktivert" kjøreruta i n-route. Den er bare en skygge blant de andre valgene. Noen som vet hvorfor ? Redigert 1.November.2006 av båtdilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Det er ikke sikkert at du har noen autoroute funksjon vist det er det du tenker på. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Når det gjelder MapSource så støtter vel denne (NMEA) andre GPS'er enn Garmin sine egne opp til og med versjon 6,5 , men ikke etter dette Nyttig MapSource Link ? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Christina 3 Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Når jeg skal aktivere kjøreruta står det i n-route at jeg skal høyreklikke på ruta og velge "aktiver rute". Dette valget er bare en skygge og kan ikke velges..... Noen som vet hvorfor ??? Ellers fungerer det. Ser hvor jeg er og kan følge ruta jeg har lagt opp men får ikke opp beskjeder om hvor jeg skal svinge av eller automatisk omruting vis jeg kjører feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.