Jump to content

GPS Program

Espen C

Recommended Posts

Er det noen som vet om noen Pc programmer som gjør at en vilken som helst Gps blir forvandlet til en Garmin Gps slik at man kan bruke F.eks en Haicom Gps til Nroute?

Har testet litt med Franson GpsGate i MapSource og der ser det ut til å virke,

driver og laster ned Nroute nå jeg regner med at det vil virke der å :smiley:

Det gjorde den Haicomen kunne brukes til Nroute kartprogrammet.

Nå mangler det bare og få tak i en fullverson av denne Franson GpsGate da dette er en demoverson.

Redigert av Andreas (see edit history)

Ikke akkurat svar til ditt spørsmål, men jeg drev å prøvde på det idag jeg å.

Prøvde n-route opp mot haicom men fant ingen satelitter. Tenkte at jeg sikkert måtte ha en garmin. Så prøvde jeg min garmin 126 opp mot n-route men den fant ikke noen satelitter der heller ?

Er det noen instillinger i n-route jeg ikke har riktige ? Med c-map og map-sourse finner den satelitter med både garmin126 og haicommen.......

Husker jeg ikke feil så leser nRoute kun Garmins grensesnitt.

Det er riktig det men med et program som heter Franson GpsGate som lurer NRouteprogrammet til og tro at du har en garmin Gps,

jeg har akkurat lastet det ned og prøvd nå og det funket fint med min Haicom gps.

Jeg prøvde også i Mapsource der virket gpsen i fra før men jeg måtte legge inn koden hver gang jeg startet Gpsen men det slipper jeg nå som jeg bruker Franson GpsGate :smiley:

Hei du kan laste ned en gratisprøve på programmet her http://franson.com/gpsgate/ det virker vist i 14 dager før du må kjøpe det men det er billig :smiley:

Jeg fikk det til og virke med mapsource 6,5 og Bluechart 7.0 uten gpsgate programmet men måtte da låse opp kartet når jeg startet gps søkingen,

men med gpsgate programmet så slipper du og låse opp kartet hele tiden.

Redigert av Espentc (see edit history)
Hei du kan laste ned en gratisprøve på programmet her http://franson.com/gpsgate/ det virker vist i 14 dager før du må kjøpe det men det er billig :smiley:

Jeg fikk det til og virke med mapsource 6,5 og Bluechart 7.0 uten gpsgate programmet men måtte da låse opp kartet når jeg startet gps søkingen,

men med gpsgate programmet så slipper du og låse opp kartet hele tiden.

Fikk du med detaljene ? Du vet de små dybdene. :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Når jeg skal aktivere kjøreruta står det i n-route at jeg skal høyreklikke på ruta og velge "aktiver rute". Dette valget er bare en skygge og kan ikke velges..... :nonod:

Noen som vet hvorfor ??? :yesnod:

Ellers fungerer det. Ser hvor jeg er og kan følge ruta jeg har lagt opp men får ikke opp beskjeder om hvor jeg skal svinge av eller automatisk omruting vis jeg kjører feil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...