Bertinius Startet 21.Oktober.2003 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2003 Skal ta opp ny-innkjøpt båt for vinteren, dette for å gjøre det jeg føler trengs innvendig.. Så er spørsmålet om jeg bør polere den, event. polere den for så og sette den inn med flytende vaselin. Det er et råd jeg har hørt, men det synes for meg at det må bli en grisete jobb til våren? Vaselin er vel ikke det enkleste å få bort?. Er det noen som har noen erfaring å dele med meg. Jeg har best tro på å bare polere godt nå, for å polere lettere til våren. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2003 Her i emne-oversikten finner du bl annet diskusjon om vaselinolje. Jeg gjorde det for første gang ifjor og oljen ble nesten helt borte over vinteren - og jeg brukte mye siden jeg påførte den med rull . Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2003 Det er unødvenig å både polere og å ha på vaselin. Hensikten med vaselin er at man skal slippe å polere, og den er ikke vanskelig å få bort til våren. Du starter med å vaske godt. Deretter kan du velge a) vaselin eller b) polering. Grunnen til at folk velger vaselin er at det er mindre jobb, spesielt på en stor båt, og at det ikke er så lett å polere hvis det blir for kaldt i været. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.