Jump to content

Hva bør gjøres for vinter konservering

Bertinius

Recommended Posts

Skal ta opp ny-innkjøpt båt for vinteren, dette for å gjøre det jeg føler trengs innvendig..

Så er spørsmålet om jeg bør polere den, event. polere den for så og sette den inn med flytende vaselin. Det er et råd jeg har hørt, men det synes for meg at det må bli en grisete jobb til våren? Vaselin er vel ikke det enkleste å få bort?.

Er det noen som har noen erfaring å dele med meg.

Jeg har best tro på å bare polere godt nå, for å polere lettere til våren. :fishing:

Det er unødvenig å både polere og å ha på vaselin. Hensikten med vaselin er at man skal slippe å polere, og den er ikke vanskelig å få bort til våren.

Du starter med å vaske godt. Deretter kan du velge a) vaselin eller b) polering. Grunnen til at folk velger vaselin er at det er mindre jobb, spesielt på en stor båt, og at det ikke er så lett å polere hvis det blir for kaldt i været.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...