Jump to content

Refleks 66MW - erfaringer ?


Suzuki

Recommended Posts

Fyringsutgiftene er nok det jeg bekymrer meg absolutt minst over.

Om det koster 50,- pr sesong eller 400,- er neppe det som ruinerer familieøkonomien.

Tatt i betraktning hva en sånn installasjon koster, er det helt andre kostnader enn selve drivstoffet som blir utslagsgivende.

 

Forøvrig, er det ikke sånn lampeolje man bruker på Wallas`er også ?

 

Lurer jammen på om klesskapet mellom salong og forpigg skal få en sånn ila vinteren.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

...... det er jo en parafinbrenner!

..... Lampeolje kan man jo selvfølgelig også bruke, men den er jo minst dobbelt så dyr da.

 

Mnnnnnå? Skeptisk......

 

Er du så sikkert på det, index?

Parafin kan utmerket godt brukes i en pottebrenner, p.g.a. lukket brennkammer. Men om ikke parafinen vil ose / sote til noe jævlig hvis man bruker det på en vekebrenner?

 

Vet ikke jeg, bare lurær, ser du.......

 

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Vekebrenneren hjemme i stua går i alle fall på vanlig grønn parafin! Soter ikke den! Pottebrennere bruker vel vanligvis fyringsolje, men denne blir for feit for vekebrennerene.

 

Lampeolje går jo også greit, men forskjellen på denne og vanlig parafin er vel stort sett at den lukter mindre. Derfor grei i parafinlamper og annet som slipper avgassene ut i rommet der du er. Jeg bruker lampeolje på Wallas Safeflame'en, selv om den sikker hadde gått like greit på vanlig parafin. Men med et forbruk på et par kanner i året synes jeg at lampeolje er like greit. Ikke så mye lukt om man søler da...

 

Kjøpte inn en 8-10 kanner på tilbud på Obs Bygg i vår, så da har jeg nok drivstoff for noen år fremover!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...