Jump to content

Dieselaksjonen: Hva sier hvert enkelt politisk parti?


Guest Gjest

Recommended Posts

Vi får si til denne damen, som driver og uttaler seg på en måte som i private kontraktsforhold ville kalles svik og bedrageri, at dersom avgiften inføres vil vi alle ta ut max 100 hk av våre motorer. Vi må bare få vite hvor vi skal gjøre av de himmelhøye hekksjøene vi da produserer...forhåpentligvis har hun hytte ved sjøen ett eller annet sted? :wink:

 

 

Hadde det ikke vært bedre å opplyse "denne damen" om at hun tar feil, hvor og hvordan hun tar feil

:sailing:

 

Ja her er jeg enig i både Mouche og Skipper:Worse.

 

Gi politikerene en almennkunnskaps leksjon av Arkimedes' lov, som sier at når vi senker et legeme ned i en væske, får det en oppdrift som er lik tyngden av den fortrengte væskemengden.

 

Burde være almennt kjent, bare ikke i de politiskemiljø fårstår jeg.

Redigert av Ubåtfender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil få opplyse at Hr Engeseth i Høyres stortingsgruppe virker på meg som en meget oppegånde kar (håper ikke at jeg tar feil). Han er veldig enig i at denne avgiften ikke bør innføres. Hørte nettopp på radion at Erna Solberg nå vil ha med FRP i en fremtid regjering. Kanskje det er håå at de allerede i dieselavgiftsaken kan stå sammen. Jeg har i hvertfall tipset Høyre om at de bør ta den opp i kommunestyrene i kystkommunene. Regner med at FRP og forhåpentligvis kloke hoder fra andre partier kan få saken frem. På tide at flere kyskommuner sier fra hva de mener.

 

Oppfordring:

Det er bare å pushe på poltikerene i hver enkelt kommune!

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regjering er fullstending på villspor når det gjelder miljøpoletikk ka i svarte è det vi betaler politikerne for. http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article314024.ece

Hvor mye penger har det gått med på møter, middager, reiser,hotelregninger osv osv For å komme til et slikt resultat som kommer fram i media ovenfor.

 

Nei er må vel FRP ordne opp etter de ledende partiene som vanlig.

Link to post
Share on other sites

Restaureringen av Slottet kostet over 500 mill og restaureringen av Bygdøy kongsgård ca 200 mill, inkl. 15 mill til møbler!

 

Så det er klart at vi må betale for dette :flag:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

For min del må de bare legge på snus og tobakksavgiftene helt til folk ikke har råd lengre, bortsett fra at da handler jo alle i utlandet isteden.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

En økning i dieselavgiftene på 5% tror jeg de fleste av oss kan leve med.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

KrFs alternative statsbudsjett:

Høyere alkohol-, snus- og dieselavgifter

Tja, jeg tok meg tid til å lese artikkelen i VG om noen av punktene i Krf's alternative budsjett og det slo meg; hvorfor ikke? Mye av prioriteringene her er fornuftige og langt viktigere enn billig alkohol, snus og diesel.

 

 

 

En økning i dieselavgiftene på 5% tror jeg de fleste av oss kan leve med.

Klart vi kan det - iallefall vi som har utenbords bensinmotor... Men vi hadde nok taklet det bra selv med båt med diesel.

 

Denne er debatten er interessant, men det blir mye forenklet polimikk om bl.a. FrP's fortreffelighet på alle områder. Prøv å løft blikket litt utover billig alkohol, tobakk og diesel. F.eks. var dette en tankevekkende artikkel http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo/article1527383.ece

Redigert av roesok (see edit history)

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

En økning i dieselavgiftene på 5% tror jeg de fleste av oss kan leve med.

 

Det kan vi sikkert klare Rem men for mitt vedkommende er det et prinsipielt spørsmål. Vi bør få til avgiftslettelser og ikke det motsatte. DA blir vi også bedre rustet til å konkurere med utlandet noe som er tvingende nødvendig i dette høykost landet. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Prøv å løft blikket litt utover billig alkohol, tobakk og diesel. F.eks. var dette en tankevekkende artikkel miljo/article1527383.ece[/url]

Ja, nettopp. Derfor er det komplett uforståelig at regjereringen vil avgiftsbelegge båtlivet i en slik grad at mange vil heller søke over til andre og mye mer forurensende ferie og fritidsvaner, nemlig til økt bilbruk og sydenferier.

 

Ifølge engelske miljøorganisasjoner bidrar flytrafikken med "300kgs of Greenhouse gas emissions per person per flight"

 

Between 1990 and 2003, greenhouse gas emissions from international air transport rose by 73% in the European Union (EU). If the present trends in growth continue, by 2012 the increase since 1990 will amount to 150%.

 

Forskere slår videre fast at flytrafikken står for den største fare mot livet på jorda altså større en sult og hungersnød, større enn terroranslag, tsunamier, flom og orkaner.

 

Dette til tross ønsker altså regjeringen med sine avgiftspolitikk å jage oss som trives med sjø og skjærgårdsliv, og som legger igjen ferielønna vår i norske utkantkommuner, tilbake til landeveien og som sydenturister.

Forstå det de som kan?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

1.739.000 passasjerer reiste til og fra Gardermoen i juni i år. Det er 163 000 flere passasjerer enn på samme tid i fjor. De enorme tallene fører også Gardermoen opp på siden og forbi Arlanda i Stockholm i antall reisende, og dermed Nordens nest største flyplass etter Kastrup i København.

 

- Denne veksten er helt hinsides det vi så for oss. Vi hadde både større vekst og flere passasjerer enn Arlanda i juni, sier informasjonsdirektør Jo Kobro til VG.

 

http://e24.no/naeringsliv/article1420098.ece

 

Oslo Lufthavn har parkert Arlanda i kampen om å være Nordens nest største lufthavn.

 

http://journalen.hio.no/innenriks/article44062.ece

 

Går ut fra at de fine fruer som stemmer på Kristin og Jens ikke vil hindres i å fly/valfarte kloden rundt på jakt etter lykken :seeya:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Går ut fra at de fine fruer som stemmer på Kristin og Jens ikke vil hindres i å fly/valfarte kloden rundt på jakt etter lykken
Nei, de vil nok fortsatt reise, iført sine muffer og diademer, til de fjerneste og mest eksotiske himmelstrøk

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg var en gang i utlandet, i Tyrkia, men bare én gang.

Jeg har fortsatt en knugende dårlig samvittighet fordi jeg var med på å slippe ut x antall kg klimagasser.

 

Hvis jeg selger båten kan jeg fly jorda rundt i flere år i strekk, nesten iallefall :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...