Dalton Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Hvordan ledde en lanternemast? Min mast er for høy for båthuset mitt, og det er upraktisk å måtte plukke av masta for å komme inn. Gruer meg imidlertid til å angripe en flott mahognymast med sag, så er det noen som har gjort noe lignende før? Jeg er åpen for gode forslag. Quote I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
tuffff Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Et par treskjekter i hjemmehavna har montert et hengsle i hyttetaket og satt masten på dette. Vippes forover eller bakover etter som hva som er mest egnet i forhold til overbygget osv. Da slipper du å dele masten. mvh tuffff Quote Link to post
Dalton Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 Jeg velger nok den løsningen, tenker jeg. Er bare litt skeptisk til vibrasjoner, jeg har jo en Sabb ombord. Quote I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts