Jump to content

Skadelig å ligge på vannet hele året?

jensemann2

Recommended Posts

Lurte litt på Clas Olsson, den 200 w. Trengs det å kjøre igjennom frostveske ved varmer.

Frostvesken skal hindre vannet å fryse, men skal vel hindre også rust. Tenkte å tømme

frostveske igjennom saltvannsfilteret. Men hva med inntaket. Kulekoblingen kan vel fryse

Har alltid satt bort jobben, men tenkte å lære dette selv.

Vi sees!

Hvordan lyden denne legenden og hvor har den sitt opphav?

Hvor legenden har sitt opphav vet jeg ikk men jeg har fått den delvis berkeftet frameget kompetent hold. Innholdet i legenden er at vedkommende produsents kvalitet var så variabel på 80- og dels begynnelsen av 90-tallet at en båt kunne få plastpest etter kort tid mens den neste fra samlebåndet aldri fikk det. Pussige greier, men av ting jeg har sett i praksis så stemmer det ganske godt.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hvorfor var det så kvalitetsforskjeller på laminatet da på 80 tallet?. Det kan vel ikke være tvil om det er menneskelige årsaker her, at de ikke gjorde det auurat samme måte på alle båter... Det kan tenkes et arbeidspresset presset frem raskere menneskelige arbeidsmetoder.... Da komme feilene til oss mennesker på løåpende bånd, da slurver vi litt både her og der...

Jeg kan vansleig se at slike forskjeller skyldes noe annet enn mennekelig svikt under produksjonen, vil anta at poyesteren var av samme kvalitetet... i allefall om de var produsert i samme "batch" armeringern er nok også av tilnærmet samme kvalitetet..

Skal en eliminere de fleste menneksleige feilene i produksjonslinje så er veien om automatisert produskjon det rette.. Båter som i dag bygges etter automatisert produksjon blir tilnærmet like i kvalitet om vedlikeholdet på produksjonsurstyret er godt nok. Jeg vet ikke om noen båter bygges slik i dag, men at fremtiden nok vil bringe oss dit håper jeg..

Ser viu litt på histrioen så ble samlebåndspruskjnon satt i system av Henry Ford, og dette benyttes i stor grad i dag også innen bil produksjon.. Det har vært mere elle mindre velykkete håndlagede biler også, men ikke på grunn av bedre kvalitet... Tvert i mot..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nå blir noen båter produsert etter samlebåndsprinsippet i store serier, grunnlaget for kvalitet er nedfelt i EU direktiver.

Joda, det er greit.

Samlebånd brukes ved boring, fresing og montasje.

Men skal man bruke rettede fibre i skrog og dekk, så gjøres dette for hånd.

Og da kommer håndtverk og fagkunnskap inn. Eller mangel på sådan.

Dersom jeg skulle bli sittende med en BÅT som tok skade av å ligge i SJØEN, uansett årstid, så ville jeg nok ha tatt en alvorlig prat med både produsenten, forhandleren og forbrukerombudet. Makan.........

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...