tuffff Startet 1.November.2006 Del på Facebook Startet 1.November.2006 Da jeg skulle ta opp båten forrige helg var den helt død på starteren. Det var strøm ombord for pumpa gikk da jeg vred på nøkkelen, men da jeg vred videre til innslag på startmotoren, så var det helt dødt. På displayet på motoren blinket tallet 60. Noen som har peiling på feilkodoene her? Jeg mangler intruksjonsbok. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Hvilken motor er det? Det ligger instruksjonsbok til Steyr 236 og 246 her på båtplassen. Sjek dokumentarkivet. Redigert 1.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tuffff Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Det er en OMC/Steyr. Den som nå blir markedsført som 236. Som OMC hadde den en annen elektronikk, så jeg er ikke sikker på om disse instruksjonsbøkene kan brukes om hverandre. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Er dette en steyr så sitter det noen sikringer under elektronikkboks lokket, du kunne jo sjekket disse. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Ja, det skal jeg gjøre. Takk skal du ha. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Du kan sikkert få hjelp hos Univa i Arendal. Kan hende de har el skjema for den. Ellers ligger det fullt elskjema for dagens Steyr på www.steyr-motors.com Redigert 1.November.2006 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Jeg har forsøkt Univa i Arendal. Problemet er bare at den elektronikken som er på OMC er opprinnelig en Ford-styring og anderledes enn den Steyr bruker nå. Hvor store forskjeller det er vet jeg ikke, men de kan jo fort være betydelige. Det elektroniske dashbordet til Steyr passer f.eks ikke til min OMC/Steyr En kunne jo nesten være fristet til å skifte ut hele elektronikken og få en "ren" Steyrmotor. Men jeg kan vel ikke være den eneste i Norge som har en slik motor. Må vel ha blitt solgt noen stykker i løpet av de to årene OMC markedsførte den. mvh tuffff Redigert 1.November.2006 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 1922 First Monoblock engine from STEYR ( Type II ) 1990 Foundation of STEYR Motorentechnik GmbH 1991 Start of M1- Marine Diesels ( OMC COBRA DIESEL ), first electronically controlled Marine Diesel 1993 Marketing start " STEYR marine diesel" 1996 NATO- homologation for the STEYR M16TCA ( HD) 1998 Homologation according "SOLAS" 2001 Independent STEYR MOTORS GmbH 2003 Relocation to our new production and development facilities in Steyr Jan. 2004 Start of Production of STEYR 256 Slik jeg tolker det er bare hvordan de markedsfører produktet som er forskjellen, selvsagt er det endel endringer underveis da. Jeg tror kansje du skal ta kontakt direkte med Steyr eventuellt spørre Univa fint hvem du skal kontakte for å få tak i tegninger. Når det er sagt så er det på mine 236 motorer så har startreleet og fuelreleet felles sikring, kan du høre om start releet klikker inn? Se manualen her Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Det er Univa som har opplyst dette med Ford-styring på OMC-utgaven. Releet klikker ikke inn når jeg vrir helt om på nøkkelen. Antagelig dårlig kontakt et eller annet sted for det oppstod etter lengre tid uten bruk, og med nokså rått vær de siste ukene. Men displayet nede på motoren blinker på tallet 60, så jeg gikk ut fra at dette kanskje kunne si meg noe dersom jeg hadde den riktige manualen. Steyr-manualen har ikke noen feilkode 60 så vidt jeg kan se. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Startmotoren går vanligvis helt uavhangig av elektronikken, kun via sikring og nøkkelbryter og frem til releet. Du kunne jo målt spenningen ut fra releet, det skal være 12v før du vrir om nøkkel, er den ikke det er det brudd ett sted. Er den 12v skal den falle til 0v under start om releet virker som det skal. Redigert 1.November.2006 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2006 Yess, det skal jeg prøve. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.