Haakon Startet 2.November.2006 Del på Facebook Startet 2.November.2006 Har noen små hakk på finnen på hekkagregatet (VP DPD) prøvde med "kjemiskmetall", men det ville ikke feste seg. (har gjort nøye rent) Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke til dette formålet Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Partmaster har ett produkt som heter Alu bond 243 Dette er et aluminium friksjons-loddemetal Jeg hadde ploblemer med en eksosmanifioil, og der var ikke dette produktet brukelig,jeg fikk ikke varmet nokk opp, men jeg testet det på andre aluminium deler der jeg fikk varmet opp, og det var både lett og bra å bruke vil tro det er brukelig jeg sente en forespørsel til firmaet svaret ser du under her aanton Takker for henvendelse til oss når det gjelder 243 Alu bond. Jeg vil sende deg som avtalt en prøve på Alu bond til deg og håper på at dette funker for deg. Fremgangsmåten er varm opp godset til 400 grader og skrap loddet på, skrapingen i oksyd belegget er fordi belegget smelter senere enn aluminiumen, derfor må du også være litt forsiktig med varmen underveis og hele tiden sjekke med loddetråen om det er varmt nokk Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Har noen små hakk på finnen på hekkagregatet (VP DPD) prøvde med "kjemiskmetall", men det ville ikke feste seg. (har gjort nøye rent) Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke til dette formålet Kjemisk metall vil ikke feste seg? Merkelig, jeg har til og med reparert hakk i propeller med dette, uten at det løsnet ved forsøk på å knekke det av igjen med tang....... Dette var Plastic Padding sitt produkt. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
SF Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 (redigert) Loctite har en to-komponents metall filler. Denne blir så hard og fin at du kan maskinere, borre og gjenge i den. Fester godt til all aluminium. Sjekk denne linken, her er det flere typer. Denne med aluminium i har jeg brukt mange ganger med godt resultat hver gang. Redigert 3.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
krl Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 Har også brukt Plastic Padding sin Kjemisk metall på opphengs-gaffelen og det holder svært bra. Metallet må skrapes godt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.