rogeri Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 En fjær i hatten til Viksund! http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article2388875.ece Quote Link to post
index Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Liker det ikke!! Kun noen få år eldre enn min, og allerede vernet av riksantikvaren! Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hank Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Et eksemplar av plastsnekka Albin 25 kan beskues på Sjöfartshistoriska museet i Stockholm. Så vidt jeg vet fikk den plass der for ca 3 år siden. Quote Link to post
rogeri Posted November 3, 2006 Author Share Posted November 3, 2006 ........Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! Det samme rente meg i hua jeg så dette i Finnmark Dagblad d!!!! Quote Link to post
Gullfisk Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Burde det ikke komme rimelige forsikringer og lavere avgifter for gamle båter slik som for veteranbiler nå som vi likevel skal betale veiavgift?? Quote Link to post
rogeri Posted November 3, 2006 Author Share Posted November 3, 2006 Joda!! Jeg har hørt at veteranbåter (over 30 år) får/kan få refundert dieselavgiften!!!! Quote Link to post
Sebaldus Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Mja...dette trenger jo ikke å bety så mye. Leste om en uheldig stakkar som fikk vernet sitt 80 talls Block Wathne hus fordi det var typisk for sin tidsepoke. Nå kunne han ikke bygge om eller endre huset på noen måte. Da vanket bot... Quote Link to post
880 Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 (edited) Neste år er Flamingo 30 år (FjordCruiser27AC,77. mod), denne burde komme innunder veterankategorien med billig forsikring osv.. Eller BW huset mitt tør jeg ikke tenke på, er kun 20 år gammelt... Edited November 3, 2006 by bmo (see edit history) Quote Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Gudrun Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Hmmmmmm. veteranbåter og 30 år..... Litt usikker, men kan det være dette du tenker på: Sakset fra Sjøfart: Dersom fartøyet måles til under 50 bruttotonn og er kortere enn 24 meter er det ikke krav om at det skal underlegges inspeksjon mht sjødyktighet og annet. Derimot kommer det innunder bestemmelsene i fritidsbåtforskriften. Dersom båten kan karakteriseres som et originalt historisk fartøy konstruert før 1950 gjøres det unntak fra denne forskriften jfr. § 3 (e). Merk at båten skal være konstruert før 1950 for å være historisk fartøy, men ikke nødvendigvis bygget før 1950. Quote Link to post
Dalton Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Liker det ikke!! Kun noen få år eldre enn min, og allerede vernet av riksantikvaren! Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! No' gæærnt i det å, nå'a?! Quote I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
dieseldyret Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Dieseldyret er snart verneverdig?Kanskje skippern også Quote Link to post
Recommended Posts