rogeri Startet 3.November.2006 Link til dette innlegget Startet 3.November.2006 En fjær i hatten til Viksund! http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article2388875.ece Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Liker det ikke!! Kun noen få år eldre enn min, og allerede vernet av riksantikvaren! Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hank Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Et eksemplar av plastsnekka Albin 25 kan beskues på Sjöfartshistoriska museet i Stockholm. Så vidt jeg vet fikk den plass der for ca 3 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 3.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 ........Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! Det samme rente meg i hua jeg så dette i Finnmark Dagblad d!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Burde det ikke komme rimelige forsikringer og lavere avgifter for gamle båter slik som for veteranbiler nå som vi likevel skal betale veiavgift?? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 3.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Joda!! Jeg har hørt at veteranbåter (over 30 år) får/kan få refundert dieselavgiften!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Mja...dette trenger jo ikke å bety så mye. Leste om en uheldig stakkar som fikk vernet sitt 80 talls Block Wathne hus fordi det var typisk for sin tidsepoke. Nå kunne han ikke bygge om eller endre huset på noen måte. Da vanket bot... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 (redigert) Neste år er Flamingo 30 år (FjordCruiser27AC,77. mod), denne burde komme innunder veterankategorien med billig forsikring osv.. Eller BW huset mitt tør jeg ikke tenke på, er kun 20 år gammelt... Redigert 3.November.2006 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Gudrun Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Hmmmmmm. veteranbåter og 30 år..... Litt usikker, men kan det være dette du tenker på: Sakset fra Sjøfart: Dersom fartøyet måles til under 50 bruttotonn og er kortere enn 24 meter er det ikke krav om at det skal underlegges inspeksjon mht sjødyktighet og annet. Derimot kommer det innunder bestemmelsene i fritidsbåtforskriften. Dersom båten kan karakteriseres som et originalt historisk fartøy konstruert før 1950 gjøres det unntak fra denne forskriften jfr. § 3 (e). Merk at båten skal være konstruert før 1950 for å være historisk fartøy, men ikke nødvendigvis bygget før 1950. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Liker det ikke!! Kun noen få år eldre enn min, og allerede vernet av riksantikvaren! Får jo følelsen av at man driver med veteranbåt! No' gæærnt i det å, nå'a?! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
dieseldyret Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Dieseldyret er snart verneverdig?Kanskje skippern også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.