gsg Startet 4.November.2006 Del på Facebook Startet 4.November.2006 Hei. Har en Fjord 39 Ibiza med to Kad 44 Edc 2002 mod tempraturmåleren på den ene motoren er ustabil, den kommer som regel opp mot 80 grader når jeg kjører varm motorene. Men etter en stund "detter" instrumentet til 40-60 grader for så å komme nesten opptil det normale for så å falle igjen. Har prøvd og bytte instument, men feilen ligger ikke der. Er der noen der ute som kan ha en løsning på problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 4.November.2006 Del på Facebook Svart 4.November.2006 Feilen kan jo ligge i giveren du har jo to så du kan prøve og kryssbytte dem Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.November.2006 Del på Facebook Svart 4.November.2006 Har litt tro på dårlig kontakt i en eller annen kobling. Om der er dårlig kontakt mellom giver og instrument så vil normalt tempen stige så det kan være i tilførselen til instrumentet. Prøv å koble fra alle kontakter du finner, en og en, og kjenn at de sitter godt og er rene og uten irr. En dash fuktfordrivende spray gjør heller ikke vondt. Jeg bruker Tectyl ML til slikt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Joerg Becker Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Hva betyr "detter ned" ? Med en gang, eller relativ rask? Relativ rask kan også betyr at bare thermaostatventilen åpner både for mye og for tidelig. Hvis motoren løper i kalt vann så kan motortemperaturen også minke både tydelig og rask i så fall. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
gsg Svart 6.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2006 Tempraturmåleren "detter" rett ned og kommer tilbake like raskt. Jeg har prøvd og bytte om instrumentene men det skjer det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 7.November.2006 Del på Facebook Svart 7.November.2006 (redigert) Ja, da ville jeg anbefale at du gjør som Espentc og Svein har tipset om. Problemet er antakeligvis avhengig av temperaturen (i giveren/stikkontakt der/kabelsko-pressing der m.m.). Hvis ikke du har to-polte givere så kan du også rengjøre gjengene an giveren, som kan være oksidert og som kan gi dårlig kontakt mens den utvider seg ved oppværming. Dette er relativ usansynlig, men verdt en prøve som koster ikke noe. Jørg Redigert 7.November.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.