isbjorn Startet 4.November.2006 Del på Facebook Startet 4.November.2006 Er det noen som vet om man kan ta innsug fra webastoen ut for å få frisk luft inn i båten? Nå tar den luft i fra stuerommet midskips, dette resulterer i at man får litt dårlig luft (lukt) i Båten. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.November.2006 Del på Facebook Svart 4.November.2006 (redigert) Selvfølgelig kan du det. Det er attpåtil den suverent beste løsningen. Du kan f. eks. legge en inntaksslange opp til inntakene til motorrommet. Redigert 4.November.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
isbjorn Svart 4.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2006 Det kan jeg jo ja, har vell ikke nå å si att den blir litt lang(ca 2,5-3m)? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.November.2006 Del på Facebook Svart 4.November.2006 Nei, så lenge der er godt tverrsnitt er det no problem. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Joerg Becker Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 Nei, så lenge der er godt tverrsnitt er det no problem. Vanlig er noe med ca. 90mm. Se at du også monterer en gitter foran innsuget, slik at ikke en "små elefant" prøver å flytte inn. Ellers finnes det også kasser fra Webasto som tillater skifting fra inneluft- til uteluft-innsuging. Så kan du enkelt skifte hvis det er for fuktig, eller for kalt ute. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Birchwood 320 Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 min varmer tar luft fra motor rom.. Ikke bra.. Når eg ligger på marsj fart (2200 til 2800 rpm) merker eg at varmeren blåser markant mindre luft.. Har nok for lite luft inntakt til motor Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
olpi Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 (redigert) På Eber D4 er det 75 mm inn, og 90 mm ut. Trenger vel kanksje mindre inntak pga kaldere luft enn varmluft-tuttak. Jeg har mellom 2 og 3 m slange (75 mm) inn som går fra inntak til motorrom og frem til varmer. Det fungerer meget bra og varmluften ut er frisk og uten lukt. Redigert 11.November.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 7.April.2014 Del på Facebook Svart 7.April.2014 Blir varmluften som blåser ut i dysene kaldere om man hentet luft utenfor båten? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Taskekrabben Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Gode tips Fruen klager over diesellukt når dieselvarmeren starter, og det er jo ikke rart med luftinntak i motorrommet. Jeg må visst også hent luft ved inntak i skutesiden ser jeg. Takk for gode råd Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 Lager dere en "svanehals" på både luftinntak til friskluft og luftinntak på eksos til varmeren for at det ikke skal komme vann/bølgeskvalp inn? Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 8.April.2014 Del på Facebook Svart 8.April.2014 På båten min, Tresfjord 29, er luftinntaket til motor høyt opp på skrogsiden. Det er deseuten en noe bakovervendt kappe. Kommer ikke inn en dråpe. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.