Jump to content

Snakk om idioter - nødalarm var spøk

saga

Recommended Posts

GP:

Mannen hade tidigare sagt till kvinnan att seglatsen från Lysekil började i förra veckan men fick på grund av dåligt väder avbrytas i Egersund på norska kusten söder om Stavanger.

Han ska också ha varit hemma i Bohuslän under helgen för att sedan återvända till Norge på söndagskvällen för att där fortsätta seglingen mot Haugesund längre norrut.

Skal se det er DETTE som er årsaken. :rolleyes::cool:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Det er et sjeldent uttrykk på lederplass i norske aviser (skjønt det står ikke spesielt nevnt noe forbud i redaktørplakaten :lol: ) - men VG sier på lederplass i dag det vi alle mener:

"Alle som ferdes i fritidsbåt, skammer seg over å ha en slik idiot blant seg...."

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Jeg håper vel egentlig at vi ikke får vite hva som har skjedd. I redaktørplakaten står det noe sånt som at personer også skal beskyttes mot seg selv - om de ikke vet bedre.

I Vær varsomplakaten står det litt om å verna folk som ikkje veit omfanget av det dei seier til media, jmf punkt 3.9. Denne regelen legg neppe lokk på pressa si plikt til å omtala saka som denne tråden handlar om.

Elles er dette ei sak som er under politietterforsking, og i tilfelle tiltale er dette i høgaste grad ein offentleg sak, men vær varsom-plaketen oppfordrar til å ikkje røpa identiteten til personar i kriminalreportasjar dersom dette ikkje er nødvendig. Med mindre personen er ein framtredande samfunnsperson har vi neppe behov for å vita kven som stod bak «spøken» i dette tilfelle.

Artige luringer. Skulle likt å vite hvorfor de gjorde det stuntet...

Her blir man forhåndsdømt som tulling ,dust, idiot osv. Worse er egentlig ganske moderat i sine uttalelser. Kanskje personen ikke var tilregnlig i gjerningsøyeblikket og da kan man som regel heller ikke straffes. Det kan være mange formildende omstendigheter som kan forklare handlingen. Ikke sant Worse...?

Før i tiden ville nok en sånn person blitt karakterisert som litt kort, og i dag bruker man vel og fleipe med at vedkommende ikke hørte til de som oppfant kruttet.

Kunne vært moro og være flue på kammersveggen hjemme hos disse når diskusjonen var kommet godt i gang. Ser for meg et aldri så lite oppvaskmøte.

En annen sak vil vel være at vedkommende har skaffet seg et stempel for all ettertid, det er alltid noen som kjenner båt og person, og han får nok høre dette fra sine omgivelser i overskuelig fremtid. Tror nok han blir husket for denne historien, og det kan saktens være noe straff i seg selv.

Men, han kan godt få svi for tullet sitt. Det høres jo utrolig ut at noen kan finne på sånt, så jeg har en misstanke om at vedkommende beklageligvis har noe mindre bagasje enn de fleste andre.

:-)

Her blir man forhåndsdømt som tulling ,dust, idiot osv.
Har du noen mer passende uttrykk kanskje? Nar en setter i verk et slikt skuespill, slik det står i avisene, finner ikke jeg noe mer passende... Håper dusten har penger å betale med...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Har du noen mer passende uttrykk kanskje? Nar en setter i verk et slikt skuespill, slik det står i avisene, finner ikke jeg noe mer passende... Håper dusten har penger å betale med...

En uansvarlig handling , helt klart. Det kan være mange bakenforliggende årsaker, som forklarer handlingen. Kanskje mannen hadde konsumert alkohol og noen reagerer forskjellig ,når de er beruset. Jeg ser berusede båtfolk som gjør dumme handlinger men tror neppe de er idioter eller tullinger for det. Kanskje mannen hadde viklet seg inn i ting han ikke så noen vei ut av og sammen med alkohol mistet han dømmekraften. Ville du kalle manne en idiot , Skipper Worse?

...Kanskje mannen hadde viklet seg inn i ting han ikke så noen vei ut av og sammen med alkohol mistet han dømmekraften.
Der og da er vel mannen det du ikke vil kalle han. Om en har bevisst koblet ut hjernen er ikke det noen unnskyldning (selv om enkelte advokater mener noe annet).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Nå var det vel strengt tatt flere duster i aksjon her... var det ikke slik at mens den ene ringer hjem og forklarer at de er i havsnød står det en i bakgrunn og skriker "Mann overbord, kast ut livbøyen". Dette lyder ikke som en telefonsamtale tatt i affekt av en eller annen som er delvis uten lyd og bilde pga alkoholinntak. Dette lyder som planlagt og regissert av flere personer.

Da synes jeg det er lov til å si TULLING....

Og en ting til..... jeg er så dritt lei av å høre at alt skal unnskyldes pga alkohol. Er du ikke mann nok til å stoppe i tiden, får du jammen være mann nok til å ta konsekvensene som følger.

Alle vet at man får redusert dømmekraft i fylla. Har du problemer med ekstrem kreativitet i fylla er det bare å kutte ut litt før du kommer dit..... eller stå oppreist etterpå.

Og en ting til..... jeg er så dritt lei av å høre at alt skal unnskyldes pga alkohol. Er du ikke mann nok til å stoppe i tiden, får du jammen være mann nok til å ta konsekvensene som følger.

Alle vet at man får redusert dømmekraft i fylla. Har du problemer med ekstrem kreativitet i fylla er det bare å kutte ut litt før du kommer dit..... eller stå oppreist etterpå.

Så enig, så enig!

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det kan jo tenkes mannen ville redde "skinnet" sitt, kan jo hende skinnet på manndommen var blitt tynnslitt etter noe ureglemenert bruk, og skal en redde skinnet på hjemmebane. Så kan en jo prøve med en eller "ei" "spansk en" så realistisk som mulig må vite, så kan det jo hender samboeren "biter på" og ikke av..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...