Jump to content

Skifte fra grønn til rød frostveske

Tallisman

Recommended Posts

Rød og grønn frostvæske skal i utgangspunktet være bare å blande som du vil, uten at det har noen betydning. Eneste jeg veit er at den røde frostvæska til VW ikke takler vanlig grønn FV, det "sukrer" seg visst på et vis, uten at jeg har prøvd selv, men veit ikke om yanmar bruker denne typen... Jeg har ihvertfall bestandig blandet frostvæske farger, bortsett ifra på VAG produkter...

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Til min tidligere båt med Vetus deutz motor fikk jeg anbefalt av imortør å bruke frostveske som var for motorer med alu komponenter, og da nevnte han Shell sin, og den var grønn. forsto det slik at dette var viktig på motorer med aluminium i, men at andre motorer kunne bruke alle typer.

LES BRUKERHANDBOKEN selv om det ikke er typisk norsk :lol::flag_sw:

Enjoy

jeg tappet av en yanmar 144hk en gang, og oppdaget at en god slump kjølevæske ikke kom ut av det nederste avtappingspunktet under motoren. Det var full av dritt, og måtte stakes opp.

Da jeg skulle fylle på ny væske fikk jeg ikke på mer enn halvparten da jeg fylte på varmevekseren. det virket som termostaten gjorde en barriære for at jeg skulle få på all kjølevæsken. Det resulterte i at motoren begynte å koke, termostaten åpnet seg og det ble plass til mer væske. ..heldigvis ingen skade.

Dette fikk meg til å lure, hvordan få kjøevæska til å renne forbi termostaten på kald motor når man skal bytte kjølevæske? Har ikke byttet kjølevæske siden..

ja, kun rød som er bra . texaco sin . mye dårlige frostvesker som selges med alt for mye avleiringer som følge av kvaliteten er dårlig.

Mercruiser hadde problemer med varmgang på sine eldre moddeler , tok litt tid før det gikk opp ett lys for de. samme med problemet med varmgang i toppen av drevene på bravo 3 og. sa det til de allerede i 1997 .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...