Jump to content

Volvo Penta 60C, erfaringer?

hifo

Recommended Posts

Jeg har to stk, 1984-modeller, gangtid ca. 3200 timer. Relativt problemfrie maskiner, starter alltid, dog litt tregere vinters dagen pga. ingen gløding. Av samme grunn rikelig med hvitrøyk ved oppstart. Jeg har ingenting negativt å bemerke om motorene; det jeg har hatt av #"&$ og :cryin: har vært påregnelig vedlikehold eller reparasjon (varmevekslere, pakninger, drivstoffslanger etc.).

Mine motorer har fått godt stell siden de var nye, går bl. a. på helsyntetisk olje, og jeg regner med at de har lang levetid igjen ennå. Effektuttaket er relativt moderat og motorene er tungbygde og saktesnurrende og bør derfor ha rikelig levetid ("samme" basis blokk som TAMD 63 P med 370 hk).

Men, som med det meste annet som ikke er fabrikknytt, er det gjerne mest eieren/e og hvordan han/de har behandlet motoren det kommer an på...?

Detaljer om motorene finner du i dokumentarkivet: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16446

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...