Jump to content

Yamaha 28hk koblingsskjema

Hornet

Recommended Posts

Har en Yamaha 28hk med el.start som er koblet galt. Trenger et koblingsskjema for å få det riktig. Har forespurt hos en Yamaha-forhandler, men de har ikke så gamle bøker.

Motoren er fra 70-tallet, men ser utrolig bra ut mekanisk.

Noen som kan hjelpe med koblingsskjema ??

Ja, jeg kan kanskje hjelpe deg. Dette er riktignok på 20/25 og 30hk -1980 mod, men 20/25 er nok helt identisk med 28. Send meg en IM med adresse, skal du få en kopi i posten....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 7 years later...

Jeg løfter denne.

Har denne 25HK Yamaha fra rundt 1980, med diverse småmangler. Men den starter lett og går greit. Problemet er å få stoppet den. Jeg hadde trodd at de to røde kablene som er nede til venstre på noen måte hadde en forbindelse til stoppknapp, men det ser ut til å være feil. Og jeg kan ikke finne andre muligheter til å koble mot en stopp-bryter. Er det noen som har efaring eller koblingsskjema for denne motoren så jeg slipper å trekke ut bensintilførselen hver gang jeg skal stoppe motoren? ;-) Det er ikke sunt å stoppe den på den måten i lengden all den tid det er oljeblanding i bensinen her vil jeg tro.

Håper på hjelp.

bilde