ola_dunk Startet 8.November.2006 Del på Facebook Startet 8.November.2006 (redigert) 2004 mod bravo three duopropp, utveksling 2,0 serienr 0L774664 Er dette ett bra drev ? hva type diesel-motor kan jeg bruke , hk. osv. ? står i dag et VP 280 drev med 165 hk. vp diesel. Må jeg støpe igjen til drevet el. ??? Redigert 8.November.2006 av sob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 Dette er et bra drev, men det er begrensinger på hvor stor og tung båt du kan bruke det på. Veier båten 4,5 - 5 tonn er Bravo 3X å anbefale eller B2. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ola_dunk Svart 8.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2006 skal brukes på en scand Queen 26 .. ????? Er det enklere enn VP drevene, tenker på belger osv. ? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 må støpe igjen og ta nytt hull for transom plate. bravo 3 , er idielt med utv. 1.81 til en på diesel , men kan bruke 2 til 1 og. må ha drevkjøler på disse drevene .blir varmt i toppen. FNM diesel 250 , steyr 212 og opper greit til den båten og. gm 6,5 l kan brukes og Peninsular og Marinediesel. spørs hvor mye penger du skal bruke , eller ville en D3 volvo med DPS på 160 hk , med trimbox opp til 190 vært en grei pakke til den båten og. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 bravo 3 , er idielt med utv. 1.81 til en på diesel , men kan bruke 2 til 1 og. må ha drevkjøler på disse drevene .blir varmt i toppen. Har du et Bravo 3X drev beregnet for dieselmotor og har en motor og båt som ligger innen for maks dreiemoment og maks vekt oppgitt av Mercruiser har du vell ikke behov for å montere ekstra kjøling på drevet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ola_dunk Svart 9.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2006 (redigert) må støpe igjen og ta nytt hull for transom plate. bravo 3 , er idielt med utv. 1.81 til en på diesel , men kan bruke 2 til 1 og. må ha drevkjøler på disse drevene .blir varmt i toppen. FNM diesel 250 , steyr 212 og opper greit til den båten og. gm 6,5 l kan brukes og Peninsular og Marinediesel. spørs hvor mye penger du skal bruke , eller ville en D3 volvo med DPS på 160 hk , med trimbox opp til 190 vært en grei pakke til den båten og. Om man skal bruke ca. 60.000.- ?? er det bedre å holde seg til VP siden det står det i dag. 280 drev, en sliten 165 Diesel Redigert 9.November.2006 av sob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 hallooo, for 60 000 får man skrot . Alle bravo 3 må / bør ha drevkjøler , forlenger levetiden betraktelig. se litt rundt i havner hvor mange er hvite i toppen av gear hus, hvor mange som klager over at oljen i oljetanken for drevet expanderer . solgte plenty av de bravo 3 drevene , og 8 av de knekte fort etter få timer, problemet ble borte etter montering av drevkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 9.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2006 høres ut som du har peiling på bravo drev osv.. Hva type motor/drev og prisklasse ville du ha valgt ? Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 må støpe igjen og ta nytt hull for transom plate. Du trenger ikke støpe igjen. Kjøp adapterplate til Mercruiser ca 2500.- Uansett Merc.drev. Så holder de i massevis til en 26 foter på 2000kg. Mye bra brukt å få kjøpt, men er enig i at for 60.000 får du ikke noe særlig bedre motor enn den du har. (Som forøvrig er en veldig traust og god motor).... Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 9.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2006 kan jeg bruke mercruiser drevet på VP motoren ????? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 nei , ikke mulig det. men var en luring en gang i tiden som hadde Catepillar v8 ,3208 ,425 hk ringte til meg og skulle ha bravo 3 pakke , jeg sa vil ikke selge deg, kommer til og knekke drevet etter 2 timer. snakket med samme mann en stund senere , da hadde han fått mikset sammen pakken. og knekt 3 drev før han ga opp. så enkelte skal bare prøve og finne opp hjulet på nytt... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 Litt OT, men likevell. Hvor får jeg en slik adapterplate til mercruiser drev for 2500 kroner..??? Prisene jeg har hørt er ca 8000 kroner og ca 4000 kroner, svinger en del den prisen der synes jeg. Hva koster den egentlig..?? Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 "Transom Adapter Kit" P/N 827691A1 Pris: 3 476.- + mva Beklager husket feil, den var visst noe dyrere, men er verdt det. Passer rett inn i 290 hull. hvis 270 eller 280 drev må du først lage hull til 290. Lån mal hos forhandler. Alle Merc. forhandlere kan skaffe dette. OBS! Kan være laaang lev.tid. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Mulig jeg har en meget lett Diesel FNM 155 hk med drev, brukt 40 timer for 110 000 Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Z06 Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 Er det noen som vet hva slags utveksling jeg bør ha på Bravo 3 til 2000 Chaparral Signature 270 Har Mercruiser 350Mag 300hk i den 2008 mod. Trenger også å vite hva slags propeller som er å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 2004 mod bravo three duopropp, utveksling 2,0 serienr 0L774664 Kan det være transomnr du har oppgitt? får det ikke helt til å stemme med drevnr. og 2004. Mitt 2002 Bravo 3X har 0M174172. M-serien begynte det vel på etter at L-serien var "oppbrukt". Det stod et Bravo 3 drev fra 1998 på båten min tidligere med nr. 0L487486 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
adeneo Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Kan det være seks år siden innlegget ble skrevet og tre år siden vedkommende sist var innom forumet? Lykke til med svar! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 håper vi kan vekke interessen hans igjen da Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.