Tallisman Startet 9.November.2006 Del på Facebook Startet 9.November.2006 Lurer på hvordan man vet når trimflapsene er trukket helt opp når man ikke har noen indikator på dette motoren går jo så lenge man holder bryteren oppe Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Trimflaps. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 Det er bare noe du vet når du har blitt kjent med båten og flapsene. Du ser det også klart og tydelig hvis du kikker bakover på kjølvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 slipp rattet på full fart og spring bak og se... når flaps er oppe skal du høre en litt annen lyd i hydralik motor , med litt testing så skjønner du det. ser det også på vann strømmen bak. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.November.2006 Del på Facebook Svart 9.November.2006 Du kan høre endring i lyden fra pumpa når flapsa er helt trimmet opp eller ned. Men det greieste er kanskje å ha indikatorinstrument. Det koster et par tusen så det er ganske dyrt. Men veldig kjekt. Uten det hadde nok jeg trimmet meg bort mange ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Har samme problemet som InterTC. Har Bennet trimplan... Finnes det indikator til disse? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Jon-Kåre Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 (redigert) Fikk gamlingen til å lage disse til meg. De er enda ikke testet på båten ,men de funker på stue bordet. se denne tråden Send meg en im med e-post adressen din spå skal jeg sende deg tegningene hvis du vil Redigert 10.November.2006 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
kgt Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 mener at det kan ettermonters se: http://www.maritim.no/product.aspx?id=3798...upkey=006003052 Sitér dette innlegget kgt Link to post
roaldbj Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Slik jeg kjenner trimplan skal det ikke så mye erfaring til når båten kjører over skroghastighet før man merker om båten er trimmet inn eller ut. På hastigheter under skroghastighet er det nærmest umulig å merke om trimplanene er trukket helt inn eller ut. Da bør nok et instrument benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
searay270-1998 Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Jeg lot et av barna mine betjene trimflapsen mens vi lå i havn. Jeg lå og sjekket trimflapsen. Målte hvor lang tid det tok å heve og senke den. Resultat 2 sek, halveis. 4 sek helt trekt opp. Fungerer fint for meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Du kan høre endring i lyden fra pumpa når flapsa er helt trimmet opp eller ned. Fungerer kun når motoren er stoppet. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Som Searay 270-1998 foreslår/påpeker er tiden ofte en svært god indikator på trimplasposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.