Jump to content

Ønsker tips om hvordan Marinisere en diesel bilmotor.


ola_dunk

Recommended Posts

Det enkeleste er vel chevy blokkene, men etter rykter så styr unna 6.2, kjøp heller en 6.5 liter. Skal være rimelig greit å finne mariniserigsutsyr til disse, enten fra unaiten eller i Norge. Koster da lit.t Det er et treskverk av et maskineri med mekanisk støy som overgår alt annet i nivå jeg har hørt, basert på steinalderteknologi. Men er vel greie motorer det også...

 

Men om det blir rimeligere enn å kjøpe en brukt grønnamlt 41-43 motor er en annen sak.... :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Hva med å marinisere en Volvo 40 eller 41 lastebilmotor. Du kan vell bruke en del av den mariniseringa som du har på din gamle AQAD40A motor.

 

Ellers så hadde jeg forsøkt å finne en rimelig og god AQAD41. Den kan du montere rett inn der din gamle stod. Samme "basis motor" på begge.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Hva med å marinisere en Volvo 40 eller 41 lastebilmotor. Du kan vell bruke en del av den mariniseringa som du har på din gamle AQAD40A motor.

 

Ellers så hadde jeg forsøkt å finne en rimelig og god AQAD41. Den kan du montere rett inn der din gamle stod. Samme "basis motor" på begge.

 

 

AQAD40A 130 hk. har mindre impeller/sjøvannspumpe og en annen varmeveksler enn 40B 165 hk.

Redigert av sob (see edit history)
Link to post
AQAD40A 130 hk. har mindre impeller/sjøvannspumpe og en annen varmeveksler enn 40B 165 hk.

 

 

Skal du marinisere en bil/lastebilmotor så må du uansett kjøpe en hel del mariniseringsutstyr og mulig lave en del selv.

 

Velger du en volvo 40/41 motor fra lastebil kan du bruke motorfester, manifoild, svinghjul, demperplate, adapter til drev m.m fra den gamle motoren. Da er du godt på vei. Trenger evt en ny kjøler og sjøvannspumpe.

 

Skal du marinisere en annen motor trenger du ALT!

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...