ola_dunk Startet 11.November.2006 Del på Facebook Startet 11.November.2006 Hva type dieselmotor fra bil er best og rimeligst å marinisere. Tenker på en 150 - 200 hk.diesel Skal stå i en helplaner med agregat ( har i dag en 130 hk vp.diesel og VP 280 drev ) Hvor kjøper man rimelig mariniseringsdeler ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik(a) Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 Tror Chevy 6.2 diesel og VP har utgangspunkt i samme motorbokka. Se om du kan finne noe info rundt dette her på BP eller hos en dreven VP mekaniker. Kansje du har flaks og kan bruke mye av det du har. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rogeri Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 Generell beskrivelse her. Typer som egner seg spesielt står det lite om! http://www.kdtrading.no/tradingshop/articl...94b30cb0079407b Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ola_dunk Svart 11.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2006 ønsker tips og råd fra noen som har vært med på å marinisere en bilmotor eller har peiling på hva motor som einer seg best :-) 150 - 200 hk. 280 vp.drev står på båten i dag.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Skal stå i en helplaner med agregat ( har i dag en 130 hk vp.diesel og VP 280 drev ) Kan jeg spørre hvilken båtmerke/type? Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Det enkeleste er vel chevy blokkene, men etter rykter så styr unna 6.2, kjøp heller en 6.5 liter. Skal være rimelig greit å finne mariniserigsutsyr til disse, enten fra unaiten eller i Norge. Koster da lit.t Det er et treskverk av et maskineri med mekanisk støy som overgår alt annet i nivå jeg har hørt, basert på steinalderteknologi. Men er vel greie motorer det også... Men om det blir rimeligere enn å kjøpe en brukt grønnamlt 41-43 motor er en annen sak.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
ola_dunk Svart 12.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2006 Kan jeg spørre hvilken båtmerke/type? Joda310 Scand Queen 26 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 (redigert) Hva med å marinisere en Volvo 40 eller 41 lastebilmotor. Du kan vell bruke en del av den mariniseringa som du har på din gamle AQAD40A motor. Ellers så hadde jeg forsøkt å finne en rimelig og god AQAD41. Den kan du montere rett inn der din gamle stod. Samme "basis motor" på begge. Redigert 12.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Har sendt deg IM. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ola_dunk Svart 12.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2006 (redigert) Hva med å marinisere en Volvo 40 eller 41 lastebilmotor. Du kan vell bruke en del av den mariniseringa som du har på din gamle AQAD40A motor. Ellers så hadde jeg forsøkt å finne en rimelig og god AQAD41. Den kan du montere rett inn der din gamle stod. Samme "basis motor" på begge. AQAD40A 130 hk. har mindre impeller/sjøvannspumpe og en annen varmeveksler enn 40B 165 hk. Redigert 12.November.2006 av sob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 AQAD40A 130 hk. har mindre impeller/sjøvannspumpe og en annen varmeveksler enn 40B 165 hk. Skal du marinisere en bil/lastebilmotor så må du uansett kjøpe en hel del mariniseringsutstyr og mulig lave en del selv. Velger du en volvo 40/41 motor fra lastebil kan du bruke motorfester, manifoild, svinghjul, demperplate, adapter til drev m.m fra den gamle motoren. Da er du godt på vei. Trenger evt en ny kjøler og sjøvannspumpe. Skal du marinisere en annen motor trenger du ALT! Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Eller kjøp en ferdig båtmotor... http://www.blocket.se/vi/7814639.htm?ca=1_8_s Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.