skorpo Startet 12.November.2006 Del på Facebook Startet 12.November.2006 (redigert) Då eg i dag skulle bruke den "teleskopiske" båtshaken, fór delane frå kvarandre. Det var noko vatn inni stanga, kanskje dette har ført til noko issprenging som har øydelagt teleskopleddet. Å reparere slikt er vel liten vits - og teleskopiske båtshakar duger kanskje ikkje for vinterbruk. Bør vel kjøpe ein slik i staden? http://www.ostbatutstyr.no/index.php?side=...03&start=10 Skulle tinga ein med ein gong, men eg finn ikkje ut kva eg må betale i frakt - sikkert like mykje... Redigert 12.November.2006 av skorpo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Teleskopiske båtshaker er noe dritt. Sverger til den faste varianten. Biltema har en fast sak til litt over hundrelappen. Denne er grei nok om du har en liten båt eller ikke skal bruke den som "brekkstang" Gjør du det bøyer den seg. Får også noen varianter i treverk med metallkrok. De er bra, men koster jo litt mer. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Deler oppfatningen om at teleskop-båtshaker kan gi uventet mangel på "hjelp" under vanskelige forhold. Jeg bruker nå utelukkende båtshaker av hardtre med god metallkrok. Dette er et sikkerhetsutstyr ombord. Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 kjøp på biltema i samme pakken får du med 2 koster 1 med fin bust å 1 med gråv bust pluss 1 båtshake med teleskop stang som du kan skru delene på mener den koster 179.- er meget fornøyd med det settet.gå på biltema.no så ser du den der. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Jeg har en teleskop type, kjøpt på Maritim for 6 år siden Rimelig solid, 30mm rør. Har måttet fikse den en gang, da var det bare å ta av håndtaket i enden og slå på plass plastdingsen som besørger låsingen. Har også en fast en på 2m, men den er rett og slett for lang til å ha liggende fremme. Hadde den liggende på hyttetaket et par år, men da var den for vanskelig tilgjengelig til at den ble brukt. Så jeg foretrekker teleskopmodellen, men det må være skikkelig kvalitet. Anbefaler f.eks ikke Clas Ohlson varianten, den er rimelig slapp og svak . Biltema varianten med koster etc er grei nok, men litt kort som båtsake synes jeg. Har en slik også ombord, men den brukes for det meste som kost. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.