paxo Startet 12.November.2006 Del på Facebook Startet 12.November.2006 Tredje gangen jeg forsøker å foreslå en opprettelse av "ettersøkninger" og "safety alert" på forumet uten å få ett eneste svar. Er ideen for dårlig, eller har jeg brutt noen uskrevne regler her? Ettersøkninger forsvinner ganske fort bak i den store bunken.Hadde det vært en god idè og hatt en egen plass for dem? Jeg advarte i en annen tråd om en lykt jeg hadde som selvantente i båten i sommer. Kanskje en plass for "sikkerhetsadvarsler" for farlig utstyr også er noe å tenke på? Det kan da ikke bare være meg som er interessert, vel? Det stjeles jo nok rundt omkring: http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article...09220109/1093/_ Når det gjelder advarsler mot farlig utstyr, kunne iallfall jeg tenke meg å kunne slå opp på slikt som man bør unngå å ha i båten. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Da skal du i alle fall denne gangen få et svar. Tror det største problemet blir avgrensningen hvor vil du legge grensen for hva som skal inn i denne tråden og hva ikke? Plastposer? De er som kjent farlig dersom de trekkes over hodet - unskyld at det er litt fleipete, men det må det selvfølgelig bli dersom man skal vise noe nær et grensetilfelle. Og hvordan skal det faktisk skje? Et eget sikkerhetsforum? Emnetittelen begynner med "obs obs"? Flere spørsmål enn svar synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 (redigert) Det eksistere i dag en nokså effektiv sikkerhetsvarsling som er et samarbeid mellom båtforeninger i oslofjordregionen og politi. Statistisk har tyveri av båter og motorer gått ned betydelig. Derfor er et tettere samarbeid mellom politi og båtforeninger å anbefale over hele landet. Jeg tror ikke et slik tiltak i et båtforum vil være særlig effektivt i da det tross alt er bare en liten del av båtfolket som er inne her. Men tanken er god Redigert 13.November.2006 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 13.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2006 Tanken var at farlig utstyr skulle være lett å finne frem til. Uten om min lykt, husker jeg ihvertfall selvantennende nødraketter og smeltende lesepumpe. Jeg mente det kunne være til hjelp for medlemmene å bli advart om slike ting. Særlig ferske medlemmer som kanskje ikke har lest alle trådene. Plastposer var et nivå jeg ikke så som seriøst. Det kunne rent teknisk legges opp f.eks. på samme måte som markedsplassen kanskje? Når det gjelder ettersøkninger slo tanken meg som nyttig da visse gjenstander skiller seg ut fra den store massen. Jeg oppdaget jo snart at 2hk Evinrude fra 70/80 tallet sjelden er å få kjøpt. At dere rundt Oslofjorden ikke har problemer med å få igjen stjålet utstyr hjelper lite for oss fra andre kanter av landet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Det har vist seg å være vanskelig å få ting til å fungere hvis det blir tatt ut av Åpent Forum. Vi hadde tidligere ett eget forum for stjålne gjenstander, men det ble ikke brukt. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 13.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2006 Ok. Var ikke obs på det. Følte iallfall at så mange som mulig burde bli advart mot lykta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.