Belgarath Startet 13.November.2006 Del på Facebook Startet 13.November.2006 Hvor/hvordan kan jeg finne fargen på gelcoaten til båten min? Det er vel noe tungvint å ta båten med til en som har scanner, så det finnes vel kanskje lister rundt om som viser hva fabrikantene har brukt opprinnelig.. Båten er en '78 HB 21.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Havmann Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Hempel og Jotun har fargekart som du får gratis i butikkene som selger gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Jeg tok av en plast del som var hengslet til skroget.. Kanskje du kan kappe av et lite stykke der det ikke synes? Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jon-Kåre Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Er ikke måleren deres handholdt slik at du kan ta den med deg. Det er den på BM her iallefall Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
kgt Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 sjekk denne: http://www.maritimstart.com/gelcoatfarger.shtml Sitér dette innlegget kgt Link to post
p.aas Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Det enkleste er vel å spørre produsenten av båten. De har denne oversikten. Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 14.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2006 Enig der, men jeg tror ikke de eksisterer lenger.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
pontus Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 ...lister rundt om som viser hva fabrikantene har brukt opprinnelig.. .. Om du finner ut hva som er brukt opprinnelig , så stemmer antakelig det dårlig i dag. Min erfaring er at fargen "gulner" etter som åra går. Så det er nok best å sammenligne med ett fargekart. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Det beste er å få feks Maxbo til å komme med fargeleseren sin så får du svaret fort og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.